۳۷۰۰ باب کتابخانه عمومی در سراسر کشور فعال است

میرعبدالهی، با بیان اینکه طبق آخرین آمار در زمان حاضر سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعال است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ باب از آنها متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مابقی کتابخانه های مشارکتی مستقل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه های عمومی کشور در آئین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، با بیان اینکه کتابخانه ها مکانی امن تلقی می‌شوند، گفت: اولین نمونه از این کتابخانه ها در پارک دانشجوی شهر تهران راه اندازی شده است.

 

سید باقر میرعبدالهی اظهار کرد: خانواده‌ها ممکن است فرزندان خود را با تأمل و تأنی به برخی مکان‌ها بفرستند ولی به کتابخانه ها با طیب خاطر و رضایت و خرسندی می‌فرستند.

 

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه های عمومی کشور، با بیان اینکه کتابخانه محل عضویت و امانت نیست، گفت: کتابخانه محل ارائه خدمات کتاب محور و هر خدمت دیگری که در حوزه فرهنگ بگنجد، است.

 

عبداللهی تاکید کرد: در راستای باز تعریف مفهوم کتابخانه و گام گذاشتن در مسیر ارائه خدمات جدید و دوری از کلیشه‌های سنتی، طرحی به نام کتابخانه های بدون کتاب با منابع دیجیتال در کشور در دست اجرا است.

 

وی افزود: کار در حوزه کتاب و کتابخانه، یک فریضه فرهنگی است و کار در حوزه فرهنگ، احترام و شرافت دارد و نهاد کتابخانه های عمومی فضای لازم را مهیا کرده تا به این شرافت، بیشتر دامن بزند.

 

این مسئول با بیان اینکه طبق آخرین آمار در زمان حاضر سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعال است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ باب از آنها متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مابقی کتابخانه های مشارکتی مستقل است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان نیز با بیان اینکه ما داعیه تمدن سازی داریم، گفت: بخش عمده این موضوع متاثر از ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی است.

 

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه متاسفانه کتابخوانی در جامعه وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: در این حوزه نیازمند تقویت مولفه‌های مرتبط با سرانه کتاب و کتابخوانی هستیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: گفت: در این برهه و در عصر اطلاعات و دسترسی به رسانه‌ها و سرگرمی‌های شبانه روزی، کتاب و کتابخوانی مهجور شده است.

 

رفیعی بر لزوم توجه به محتوا در حوزه کتاب اشاره کرد و ابراز داشت: لازم است در راستای ترویج محتواهای خوب تلاش کنیم چرا این موضوع لازمه گام نهادن در مسیر تمدن سازی است.

 

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات امیرعلی نیک بخش، مدیر اسبق نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان، محمدرضاخانی به عنوان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 1190399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha