افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۱۰ هزار و ۳۶۰ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۴‌ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 7 تیر) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 6354 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 510 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۱۰ هزار و ۳۶۰ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۴‌ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن با سه هزارو ۷۹۷ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۹۲ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۱۹ واحد رشد به ۲۵۷ هزار و ۱۸۷ واحد رسید. شاخص بازار اول، هفت هزار و ۴۳۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۱ هزار و ۳۳۸ واحد افزایش را ثبت کردند. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۹۹۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، حکشتی، نوری، شبندر، وبملت، خودرو و شستا به ترتیب با 1058، 584، 546، 476، 424، 397 و 331 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، خزاميا – زامياد، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو و سآبيك - سيمان آبيك در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۵۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۱۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۴۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۷۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۶۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۲۶ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۳۷۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۵۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۰ واحد، تامین سرمایه ملت (تملت) با ۴۰ واحد و انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) با ۳۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۰۳ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴ میلیارد ریال دادوستد شد. معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۹۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال معامله کردند.

کد خبر 1190708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha