هفت میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند/اجرای طرح کرامت برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید

برقراری گفت: هفت میلیون نفر در کشور شناسایی شده‌اند که تحت پوشش هیچ صندوقی نیستند و توان پرداخت حق بیمه ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، برقراری مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ظهر چهارشنبه هشتم تیرماه در ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان اظهار کرد: نظام تامین اجتماعی نظامی فراگیر است و هرچه تلاش کنیم باز هم کم است چرا که با توده‌های مردم سروکار دارد.

 

 

وی با بیان اینکه حوزه‌های اجتماعی از اهمیت برخوردارند، افزود: آینده افراد در گرو تامین اجتماعی است و رفاه، بیمه و درمان آنها در گرو تامین اجتماعی است.

 

 

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: نظام‌های بازنشستگی بحران است که در کسر نقدینگی و پرداخت مستمری با مشکل روبرو است.

 

 

برقراری با اشاره به اینکه باید منویات مقام معظم رهبری را چراغ راه قرار دهیم تا مشکلات کاهش یابد، افزود: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مولود انقلاب اسلامی است که به خدمت جامعه هدف خود درآمده است.

 

 

وی با اعلام اینکه اصل ۲۹ قانون اساسی اصل همگانی است، بیان کرد: امسال ۱۷ سال از عمر این صندوق می‌گذرد که بیش از ۱۰ میلیون نفر را تحت پوشش داده و هفت میلیون نفر نیز شناسایی شده‌اند که تحت پوشش هیچ صندوقی نیستند و توان پرداخت حق بیمه ندارند.

 

 

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اضافه کرد: این صندوق به هشت سطح درآمدی تقسیم شد که در سطوح مختلف با مبالغ متفاوت فرد می‌تواند خود را بیمه کند.

 

 

برقراری با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بر عدالت تاکید دارد، افزود: یازده هزار شهید عشایری در کشور داریم که تقدیم نظام اسلامی شده‌اند و پای نظام و انقلاب بوده‌اند.

 

 

وی بر تبیین رسالت صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر تاکید کرد و افزود: با تحول می‌توان به تحقق اهداف دست یابیم اما تحول شعاری نیست بلکه تحول باید برگرفته از اندیشه، نگاه انقلابی و اقدام جهاد ما باشد تا شاهد ایجاد صندوق عدالت اجتماعی باشیم.

 

 

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اضافه کرد: دولت را باید کمک کرد تا به اهداف انقلابی و جهادی خود برسد.

 

 

برقراری ورودی صندوق را در سه سطح دانست و تصریح کرد: حق بیمه، سهام و طلب از دولت سه سطح ورودی صندوق بیمه عشایر کشور را تشکیل می‌دهند.

 

 

وی خواستار سرمایه‌گذاری در استان شد و گفت:  کردستان از استان‌های برتر کشور در حوزه صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان است و امیدواریم با کمک مسئولان استانی به استان اول کشور تبدیل شود.

 

 

وی آمادگی خود را برای افزایش پوشش بیمه‌ای در کردستان اعلام کرد و گفت: ستاد راهبردی توسعه برای اولین بار در استان کردستان تشکیل شده و امیدواریم جشن پوشش بیمه شدگان طرح کرامت نیز از کردستان آغاز شود.

 

 

احمد توانا مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۲۳ هزار در کردستان مشمول این صندوق هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۴ هزار بیمه شده صندوق روستاییان و عشایر در کردستان داریم، افزود: از این تعداد بیش از ۷۳ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

 

 

توانا از وجود سه هزار و ۱۲۴ مستمری بگیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان خبر داد و اضافه کرد: ۶۸ کارگزاری در کردستان فعالیت دارند.

کد خبر 1191154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha