لزوم تحقق مصوبه راه اندازی منطقه ویژه خوسف

خسروی گفت: هفت ماه پیش موافقت رئیس بنیاد علوی برای در نظر گرفتن خوسف به عنوان منطقه ویژه گرفته شده است ولی هنوز محقق نشده است که امیدواریم محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حسین خسروری اسفزار» امروز (9 تیر) در شورای اداری خوسف که به ریاست استاندار خوسف برگزار شد، اظهار کرد: در جریان مشکلات مردم هستیم و برای آن گام بر می داریم، خوشبختانه امروز در زندگی مدیریتی سه قوه هم افزایی وجود دارد و از مناطق مختلف به ویژه محروم سرکشی می کنند.

 

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه بیش از 70 مورد پروژه نیمه تمام در خوسف وجود دارد، گفت: اولویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام است و وعده هایی از سوی استاندار داده شد که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

 

خسروی از پیگیری های زیاد برای تکمیل بیمارستان خوسف خبر داد و افزود: پروژه های استخر و بیمارستان خوسف برای 10 سال گذشته است که این مهم در مجلس بارها مطرح شده است.

 

وی با اشاره به مطالبات شهرداری های خوسف، گفت: شهرداری خوسف و ماژان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و در پرداخت معوقات حقوق کارمندان شهرداری با مشکل مواجه شده اند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: هفت ماه پیش موافقت رئیس بنیاد علوی برای در نظر گرفتن خوسف به عنوان منطقه ویژه گرفته شده است ولی هنوز محقق نشده است که امیدواریم محقق شود.

 

حجت الاسلام «ابراهیم اسماعیلی» امام جمعه خوسف هم در این جلسه گفت: با برنامه های دولت مردمی در خوسف، امید به مردم بر می گردد، این دولت برای رضای خدا و خدمت به مردم پا در عرصه گذاشته است که همه مدیران باید این نگاه را به مردم منتقل کنند.

 


وی با بیان اینکه شهرستان خوسف، شهر علم، ادب و فرهنگ و با قدمت دیرینه است، ادامه داد: این شهرستان یکسری مسائل دارد که باید سریع پاسخ داد تا تبدیل به بحران نشود.

 


وی ادامه داد: مسئله بهداشت و درمان مهمترین مسئله خوسف است که صرف تکمیل بیمارستان خوسف این مشکل حل نخواهد شد، بلکه تجهیزات و در نظرگرفتن پزشکان متخصص برای این ساختمان سبب حل مشکل بهداشت و درمان می شود.

 


امام جمعه خوسف فاضلاب را دومین مشکل خوسف عنوان و تصریح کرد: پروژه فاضلاب خوسف با توجه به موقعیت شهرستان و مشکلات بهداشتی باید به آن توجه شود تا بحرانی نشود.

 


حجت الاسلام اسماعیلی گفت: پیوست فرهنگی در خوسف موضوع مهمی است و صرف برگزاری جلسات فرهنگی جالب نیست، همچنین موضوع اجرای تبصره ماده 14 قانون معادن انتظار است که در خوسف اتفاق بیفتد؛ آنچه که امروز مردم از معادن می بینند، خرابی جاده ها است لذا سهم مردم و تعهدات اجتماعی معادن اجرا نمی شود.

 

 

وی تصریح کرد: 10 اداره خوسف به صورت نمایندگی اداره می شوند که اسراف بیت المال است چراکه برای یک نفری که نمی تواند پاسخگوی مشکلات مردم باشد باید هزینه های جاری پرداخت کرد هم اکنون مردم برای رفع مشکلات خود به ادارات استان مراجعه می کنند.

 


وی تصریح کرد: آن چیزی که خانواده ها و قشر کارگران را نگران کرده است این است که برخی حل مشکلات کارگران مطالبه گری می کنند ولی نتیجه ای نمی بینند، قراداد یک ماهه کارگران چدن استعمار نوین است.

 

 

کد خبر 1191428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha