کانون های مساجد بستری مناسب برای رشد استعدادهای نسل جوان در اوقات فراغت است

ناهیدی فرد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای آموزش نوجوانان و جوانان در حوزه های مختلف علمی، دینی، فرهنگی و هنری در ایام تابستان در جهت رشد استعدادهای هنری نسل جوان فعالیت می کنند.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: باید از فرصت اوقات فراغت برای رشد و تعالی علمی، مذهبی، فرهنگی و هنری و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان بهره گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با تاکید بر اینکه اجرای فعالیت های تابستانی در کنار دیگر اقدامات در کانون های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر رویکرد آموزشی، رویکرد تربیت اسلامی نیز دارد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمنان علیه بنیان خانواده و جوانان، استفاده از ظرفیت بالقوه مساجد است.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به جوانان و نوجوان و  تربیت دینی و اسلامی آنان، تصریح کرد: اوقات فراغت بهترین فرصت طلایی برای تبلیغ معارف دینی در بین جوانان است.

 

ناهیدی فرد  با بیان اینکه باید در برنامه‌های اوقات فراغت به مسائل دینی و همچنین آموزش هنرهای به روز که متناسب با ذائقه نسل جوان است توجه شود، ادامه داد: بهره برداری شایسته از اوقات فراغت، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی، شکوفایی استعدادها، خلاقیت و توسعه فکری رهنمون می سازد.

 

گفتنی است، نظر به اهميت نقش كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان،  طرح ملي غني سازي اوقات فراغت بچه هاي مسجد، با شعار "مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي" و با هدف جذب كودكان و نوجوانان به مساجد، ترويج معارف اسلامي، مهارت آموزي و نشاط بخشي در تابستان 1401 از ابتداي تيرماه تا پايان شهريور ماه در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد برگزار مي شود.

 

 

 

کد خبر 1191778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha