هشدار پارلمان عربی نسبت به ادامه حفاری صهیونیست ها در مسجدالاقصی

پارلمان عربی با صدور بیانیه ای نسبت به استمرار حفاری ها در مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها هشدار داد و خواستار ارسال کمیته حقیقت یاب برای بررسی این وضعیت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صوت بیروت اینترنشنال، پارلمان عربی در بیانیه ای، ممانعت مقامات صهیونیستی از بازسازی و نگهداری این مسجد برای حفاظت از بنای آن توسط اداره اوقاف اسلامی در قدس را محکوم کرد.

 

در این بیانیه پارلمان عربی «طرح اسرائیل برای ثبت اراضی اطراف القدس» را محکوم کرد و گفت: یهودیان تلاش دارند تا بخش های گسترده ای از شهر قدس اشغالی را یهودی سازی کنند و بر این مکان تسلط یابند و آثار تاریخی و دینی این شهر را تغییر دهند.

 

در همین راستا، پارلمان عربی از سازمان یونسکو و تمامی سازمان های بین المللی خواست در برابر اقدامات صهیونیست ها مسئولیت پذیر باشند و جلوی اقدامات آنان را علیه اماکن مقدسه بگیرند.

 

پارلمان عربی در ادامه از سازمان های بین المللی خواست با ارسال کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان ملل متحد اوضاع قدس به ویژه وضعیت حفاری ها در زیر مسجدالاقصی را بررسی کنند.

 

پارلمان عربی حمایت کامل خود را از قدس اشغالی در«پایداری آنها برای حفاظت از این بنای بزرگ اسلامی» اعلام کرد و گفت: به زنان، مردان و  کودکان به خاطر دفاع از بیت المقدس و حفاظت از مسجدالاقصی افتخار می کنیم و از جامعه بین ‌المللی می‌خواهیم که اقدام عاجلی برای توقف این تجاوزات علیه مقدسات دینی انجام دهند.

کد خبر 1192132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha