مساجد باید محور تحول فرهنگی و اجتماعی باشد

آمون گفت: مساجد باید محور تحول فرهنگی و اجتماعی باشد تا شاهد رشد و تعالی در حوزه تربیتی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مصطفی آمون» امروز (12 تیرماه) در آئین افتتاحیه طرح ملی تابستان «فهما» و غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان اردبیل با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در مهدیه اردبیل گفت: مساجد بستر مناسبی برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه است و فعالان کانون های مساجد در برنامه ریزی های اوقات فراغت باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: تحول در حوزه فرهنگ باید از یک فضای قدسی، معنوی و علمی به نام مسجد آغاز شود چرا که مساجد از صدر اسلام محل رفع و رجوع مسائل مختلف مسلمانان بوده و در تاریخ معاصر نیز در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مساجد نقش سازنده و تعیین کننده داشتند.

 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که مساجد باید محور تحول فرهنگی و اجتماعی باشد تا شاهد رشد و تعالی در حوزه تربیتی باشیم، یادآور شد: فعالان کانون های مساجد امروز به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان قرار دارند و با روشنگری و جهاد تبیین در مقابل این هجمه ها ایستادگی خواهند کرد.

 

آمون خاطر نشان کرد: جوانان در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی در دفاع از کیان کشور داشتند و در دوران مقابله با بیماری کرونا همین جوانان در کنار مردم با ایثار و فداکاری توانستند برای حفظ کیان میهن اسلامی گام های مهم بردارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی، جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی و برگزاری کلاس های مهارت آموزشی جزو برنامه های اوقات فراغت است تا زمینه روشنگری علیه توطئه های دشمنان فراهم شود.

 

مساجد باید محور فعالیت های اوقات فراغت باشد

در ادامه این مراسم، «علی حسن زاده» با اشاره به اینکه مساجد باید محور فعالیت های اوقات فراغت باشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در زمینه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در منویات خود به این مسئله اشاره کردند که «مشکل امروز ما ایجاد حرکت عمومی در جامعه است».

 

 

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه الزهرا (س) ادامه داد: این حرکت های عمومی که مقام عظمای ولایت به آن اشاره کرده اند باید به دست توانمندان حوزه فرهنگی از جمله کانون های مساجد محقق شود.

 

وی اعلام داشت: امروز ما باید پیش قدم باشیم در یک حرکت جهادی و انقلابی نیازهای جامعه را احصا کنیم و در برابر توطئه های دشمنان دست به روشنگری بزنیم.

 

حسن زاده اضافه کرد: امروز دو راه بیشتر نداریم یا باید در مقابل دسیسه های دشمنان بی تفاوت باشیم تا آنها جنگ نرم خود را پیش ببرند یا به عنوان یک لشکر عظیم فرهنگی در برابر این توطئه ها تا آخرین قطره خود بجنگیم و اجازه ندهیم تا فرهنگ کشور مورد تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گیرد.

 

کد خبر 1192466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha