کاهش مشکلات واحدهای صنعتی با ایجاد میز خدمت

برادران با تاکید بر اهمیت حل مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: میز خدمت صنایع با هدف کاهش مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در قطب های صنعتی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمدمهدی برادران » شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت که با حضور جمعی از مسئولان و صنعتگران در فرهنگسرای شهر صنعتی اراک برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی در بخش صنعت، گفت:  میز خدمت صنایع در استان مرکزی نیز با هدف رفع مشکلات واحدهای صنعتی ایجاد می‌شود.

 

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با اشاره به اینکه نمونه این میز در استان اصفهان تشکیل شد و مشکلات ۵۱۵ واحد صنعتی این استان ظرف دو روز حل شد، افزود: موضوع تجارت و تولید در کنار هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رویکرد جدید صنعت، معدن و تجارت این است که اینها در کنار هم بوده و این زنجیره به هم متصل شود.

 

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال رشد اقتصادی و سرمایه گذاری صفر بود و از سال ۹۷ اقتصاد ۶۰۰درصد تورم را تجربه کرده است، بیان کرد: در این راستا کاهش نابرابری پول رقم خورده است و شرایط خوبی از این لحاظ نداریم و باید از سرمایه های موجود نهایت استفاده را برای آینده ببریم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای رسیدن به چشم انداز مطلوب باید سالیانه هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم، گفت: طی 10 سال گذشته رشد اقتصادی صفر شده است و فضای کسب و کار با چالش هایی متعددی و موانع زیادی روبرو بوده است.

 

برادران با بیان اینکه بر اساس دستور وزیر صمت، در حوزه شرکت شهرک های صنعتی، تمام دفاتر تخصصی علاوه بر صنایع به اصناف نیز خدمات ارائه می کنند، افزود: امید است ایجاد شهرک صنعتی صنفی در استان مرکزی نیز دنبال شود.

 

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه در صنابع بالادستی پیشرفت های خوبی صورت گرفته اما سهمیه برای صنایع پایین دستی کم است، گفت: اگر سهمیه مواد پتروشبمی افزایش یابد، ظرفیت تولید نیز افزایش ۲ برابری خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی همواره مورد توجه هستند، ادامه داد: اصلاحات نهادی که وزارت صمت با کمک مجلس شورای اسلامی آغاز کرده سبب غفلت از واحدهای تولیدی نخواهد شد.

 

جامعه تولید کشور نیازمند آرامش است

در ادامه این مراسم «عبدالوهاب سهل آبادی» نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت ایجاد آرامش برای جامعه تولید کشور گفت: امروز شاهد افتخار آفرینی جامعه تولیدی کشور هستیم و این عزیزان نیازمند آرامش هستند و این مهم باید با برنامه ریزی محقق شود.

 

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به اینکه بهره وری در کشور کم است، گفت: طبق بند یک اقتصاد مقاومتی باید خصوصی سازی برای کاهش تصدی دولت عملیاتی شود و نیاز است تا بدنه دولت هم کوچک شود و چابک سازی شکل بگیرد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: تورم در سطح عمومی قیمت ها افزایش یافته و افزایش حقوق کارگران نتوانسته با قیمتها هم سطح شود، اگر بسته حمایتی به کارگران تعلق می گرفت امروز شاهد تورم نبودیم.

 

سهل آبادی به جراحی اقتصادی توسط دولت اشاره کرد و بیان داشت: جراحی اقتصادی اخیر در موضوع یارانه ها خوب بوده است و سبب جلوگیری از رانت در سالیان گذشته شده است اما بدنه دولت نیز به جراحی نیاز دارد و این مهم باید هر چه زودتر محقق شود.

 

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با تاکید بر اینکه دولت باید برای حل مشکلات کارگران تلاش کند اضافه کرد: امروز کارگران به جهت نداشتن مسکن هیچ آرامشی ندارند و قیمت اجاره بها به گونه ای است که زندگی را برای کارگر سخت کرده است،کارگران از نظر بهداشتی و درمان نیز با مشکلات زیادی روبرو هستند.

 

در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی استان مرکزی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

کد خبر 1192632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha