کارگاه آموزشی «آینده رسانه» در رشت برگزار شد

کارگاه آموزشی خبرنگاری با عنوان «آینده رسانه» با حضور خبرنگاران رسانه های استان گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، کارگاه آموزشی خبرنگاری با عنوان «آینده رسانه» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز(سه شنبه،۱۴ تیر) با حضور خبرنگاران رسانه های استان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.



«دانیال سمیعی» در این دوره آموزشی با نگاه به موضوعاتی چون مهارت های فردی برای شناخت انواع رسانه، سبک زندگی دیجیتالی و جذب مخاطب و چگونگی تاثیر پذیری از رسانه های مختلف بیان کرد: در گذشته آنان که اهل نوشتن کتاب و یا رسانه های سنتی بودند عمدتا خودشان اهل مطالعه، فاضل و ادیب بودند و هدفشان فقط آگاهی بخشی به جامعه داشت.



این استاد دانشگاه و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان افزود: با آمدن رسانه های نوین ارتباط تنگاتنگ با سرمایه گذاری و سوق دادن مردم به سمتی که چگونه فکر کنند و چه بیندیشند به وجود آمد.



وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری ثروتی بالاتر از ادبیات و هنر ندارد به اهداف امروز رسانه ها در سوق دادن مخاطب به آنچه که خودشان می خواهند اشاره کرد و افزود: ارزش انسانی رسانه، آزادی است ولی متاسفانه با توجه به اینکه رسیدن به اطلاعات، رفاه، ادبیات، هنر بسیار آسان و قابل دسترس شده است اما در عین حال توان تصمیم گیری و حق انتخاب در جامعه رو به تضعیف است.



وی با اشاره به اینکه فضای سایبری(فضای مجازی) که مستقل از فضای حقیقی باشد  نداریم، گفت: مهارت های سبک زندگی دیجیتال را باید فرا گرفت.



سمیعی بیان کرد: سواد رسانه ای یعنی شناخت ابزارهایی که در انتشار و القاع سوژه هایی که مطرح می شود، داشته باشیم.



وی اذعان کرد: باید مسیر زندگی خود را برای آینده تنظیم کنیم و در کنار وحدت در محتوا، جریان سازی داشته باشیم.



گفتنی است، اصحاب رسانه نیز در این کارگاه به بحث و گفتگو درباره رسانه در آینده پرداختند.

 

کد خبر 1193257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha