رهبران مسلمان در انگلیس خواستار حفاظت دولت از مساجد  شدند

رهبران جامعه مسلمان در انگلیس خواستار حفاظت و محافظت بهتر مساجد و مکان های عبادی سوی دولت و پلیس در پی افزایش حملات اسلام هراسانه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»،رهبران جامعه مسلمان در انگلیس خواستار حفاظت و محافظت بهتر مساجد و مکان های عبادی سوی دولت و پلیس در پی افزایش حملات اسلام هراسانه شدند.

مسلمانان بریتانیا ترس و نگرانی خود از افزایش حملات اسلام‌هراسانه به مساجد این کشور را به اشتراک گذاشته‌اند و هشدار داده‌اند که پناهگاه‌های امن مکان های مذهبی را باید از گزند اینگونه حملات دور نگه داشت.

تقریبا نیمی از مساجد یا مؤسسات اسلامی در بریتانیا در سه سال گذشته هدف حملات اسلام هراسانه قرار گرفته‌اند.

سال ها از ظهور پدیده اسلام هراسی در جهان به ویژه در کشورهای اروپایی و آمریکایی می گذرد و ایجاد ترس از اسلام و مسلمانان به ویژه بعد از حملات 11 سپتامبر به واسطه سیاست هایی که غربی ها در پیش گرفتند به شدت افزایش پیدا کرد.

اما در سال های گذشته به ویژه در یک سال اخیر کشورهای آمریکایی و اروپایی عزم خود را جزم کرده اند که تا آنجا که می توانند بر طبل مسجد هراسی بکوبند و به این ترتیب مسجد هراسی هم در کنار اسلام هراسی تبدیل به حربه ای برای آزار و اذیت مسلمانان و راهی برای از بین بردن هویت اسلامی در غرب شده است.

 اکنون کار به جایی رسیده که دیگر نه تنها مسلمانان بلکه مساجد که مکان های مقدسی برای مسلمانان به شمار می آیند نیز به راحتی مورد هتک حرمت قرار می گیرند، به آتش کشیده می شوند،تخریب می شوند،تعطیل می شوند و خلاصه از هر طریق ممکن مورد حمله واقع می شوند به گونه ای که مسجدهراسی و اسلام هراسی تبدیل به امری عادی و بدیهی در کشورهایی شده است که داعیه دار دموکراسی و آزادی در جهان هستند.

کد خبر 1193332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha