ریزش ۸۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با هشت هزار و ۴۷۷ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۲‌ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 15 تیر) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 1783 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 509 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس با هشت هزار و ۴۷۷ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۲‌ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۴۵۶ واحد کاهش به ۴۱۸ هزار و ۵۱۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۴۹۵ واحد افت به ۲۵۴ هزار و ۸۵۲ واحد رسید. شاخص بازار اول، هفت هزار و ۲۲۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۹۱۴ واحد کاهش را ثبت کردند. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۱۹۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال معامله شد.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، شپنا، شبندر، وغدیر، فارس و خزامیا به ترتیب با 609، 289، 204، 127، 124، 94 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتد. صبح امروز نمادهای شپنا-پالایش نفت اصفهان، خزامیا-زامیاد، ختوقا-قطعات اتومبیل ایران، شبندر-پالایش نفت بندرعباس، فملی-ملی صنایع مس ایران، فولاد-فولاد مبارکه اصفهان و شتران-پالایش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۴۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۹۶ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۱۰۴ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۵۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۳ واحد و ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۴۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۲۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۹۳ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۴۸۹ واحد،  پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۶۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۳۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۵ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۷۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان آبیک (سآبیک)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۷۰ میلیون و ۹۲۳ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال دادوستد شد. معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۶ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال معامله کردند.

کد خبر 1193558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha