امدادرسانی ۲۴ ساعته واحد راهنمایی حجاج به زائران خانه خدا / تا کنون ۸۵۰۰ راهنمایی و امداد حجاج انجام گرفته است

مسئول واحد راهنمایی حجاج در عملیات حج ۱۴۰۱ اعلام کرد: در ایام تشریق ۵۰۰ نفر شیفت ساعت خدمات راهنمایی به حجاج در مشاعر مقدس ارائه می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سعید کوزه گران» در خصوص فعالیت واحد راهنمایی حجاج در حج سال جاری گفت : این واحد با حضور همکاران ستادی سازمان حج و زیارت ، ذابحین و عوامل کاروان ها در حج امسال خدمات رسانی می نماید.

وی افزود: 9 نفر از همکاران ستادی، 17 نفر از ذابحین و از عوامل کاروان های حج در حوزه راهنمایی حجاج فعالیت می کنند.
کوزه گران بیان کرد: حوزه ماموریتی واحد راهنمایی حجاج در مکه مکرمه در 8 نقطه اطراف مسجدالحرام شامل ایستگاه های نقل درون شهری مکه موسوم به  "باب علی" و "غزه" در مجاورت حرم و مسیر این ایستگاه ها تا بیت الله الحرام می باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه دفتر واحد راهنمایی حجاج مستقر در ستاد مکه مکرمه به صورت 24 ساعته فعال می باشد، عنوان کرد: همکاران واحد راهنمایی به صورت 24 ساعته در قالب شیفت های 6 ساعته که در هر شیفت 11 نفر از همکاران حضور دارند، به زائران خدمات رسانی می نمایند. 
وی در خصوص لباس راهنمایان حجاج توضیح داد: راهنمایان زائران کلاه مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و کاور زرد و سفید رنگ منقش به پرچم کشورمان را به تن دارند که عبارت و آرم "راهنمایی حجاج ایرانی" به فارسی و همچنین عبارت "ارشاد التائهین الإیرانیین" به زبان عربی بر روی آن درج شده است و اگر زائران در اطراف و مسیر بیت الله الحرام نیاز به امداد داشتند، می توانند خادمان خود را با این لباس و کاور جستجو نمایند.
وی بیان کرد: اگر خدای نکرده زائری در مسیر زیارت خانه خدا نیاز به امداد پزشکی داشته باشد، همکاران حوزه راهنمایی هماهنگی های لازم را با مرکز پزشکی حج و زیارت و دیگر واحدهای مرتبط به عمل می آورند.
کوزه گران در خصوص فعالیت واحد راهنمایان حجاج در ایام تشریق اظهار کرد: فعالیت این واحد از روز هشتم ذی الحجه آغاز می شود و تا غروب روز دوازدهم ذی الحجه ادامه دارد و در این ایام در عرفات، مشعر الحرام، منا و جمرات به صورت شبانه روزی و حدود 500 «نفر شیفت ساعت» به زائران خدمات رسانی می نمایند. 
مسئول واحد راهنمایی حجاج در عملیات حج 1401 با بیان اینکه خدمات رسانی این واحد از اولین روز حضور حجاج در مکه مکرمه تا حضور آخرین گروه زائران در مکه انجام می گیرد، گفت: 1540 نفر شیفت در طی 35 روز حضور زائران در مکه مکرمه به زائران خدمات رسانی می نمایند. 
وی گزارش داد : تاکنون 8500 مورد راهنمایی زائرین محترم شامل راهنمایی حجاج، جستجوی مفقودین، همراهی و انتقال به محل استقرار و ... توسط واحد راهنمایی حجاج انجام گرفته است. 
کوزه گران در خصوص بهره گیری از فناوری های نوین در عملیات راهنمایی حجاج گفت: تمام خیمه های مجموعه های حجاج ایرانی در عرفات و منا در اپلیکیشن های مسیریاب جانمایی شده است و مورد استفاده راهنمایان حجاج و زائران می باشد. همچنین با همکاری و تلاش همکاران ستاد مدیریت بحران اپلیکیشن "زائریاب" در اختیار تمامی کاروان های زائرین ایرانی قرار گرفته است.
وی به زائران توصیه کرد: در صورت هرگونه نیاز به راهنمایی و امداد در مسیرهای اطراف بیت الله الحرام و در مشاعر مقدس به راهنمایان حجاج ایرانی که  کلاه و کاور زرد رنگ به تن دارند، مراجعه نمایند.  
مسئول واحد راهنمایی حجاج در عملیات حج 1401 در پایان اظهار داشت: همکاران حوزه راهنمایی حجاج ایرانی با انگیزه الهی و خلوص نیت زائران گم شده در مسیر زیارت خانه خدا را راهنمایی و کمک می نمایند و دعای خیر حجاج و لبخند رضایت آنان بزرگترین پاداش آنان در این سفر معنوی است.
 

کد خبر 1193896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha