کاهش ۴۰۹۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۰۹۴ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد، به یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۴۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 18 تیر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1069 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 503 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۰۹۴ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد، به یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۴۵ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۹۱ واحدی، به رقم ۳۶۲ هزار و ۹۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۶۸۸ واحدی، عدد ۴۱۵ هزار و ۸۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۳۷ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۲۱۴  واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور ۵۹۴۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۳۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۴۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۹۲۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۹۶۴۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۸۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 1487، خودرو با 91، غزر با 87 و شبندر با 68 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا- سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فمراد- آلومراد، دانا- بیمه دانا، فولاد- فولاد مبارکه اصفهان، خزامیاد- زامیاد، شپنا- پالایش نفت اصفهان، سآبیک- سیمان آبیک در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۴۶ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۰۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۵۹ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۸۹ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۴ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۸۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۶۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۹۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۶۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، آلومراد (فمراد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۶ میلیون و ۸۵۹ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۴۶۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال معامله شد.

 

 

کد خبر 1194458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha