کاهش ۱۰ هزار و ۸۹۱ ‌واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران با ۱۰ هزار و ۸۹۱ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۸۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 20 تیر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 438 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 498 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس تهران با ۱۰ هزار و ۸۹۱ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۸۷ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۷۰ واحد کاهش به ۴۰۹ هزار و ۵۵۹ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۸۱۰ واحد افت به ۲۴۸ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۷۴۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۵ هزار و ۷۳۳ واحد کاهش را ثبت کردند. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال معامله شد.

 

صبح امروز نمادهای فولاد-فولاد مبارکه اصفهان، سآبیک-سیمان آبیک، شکربن-کربن ایران، نوری-پتروشیمی نوری، شستا-سرمایه گذاری تامین اجتماعی، غزر-صنعتی زرماکارون، خودرو-ایران خودرو در صدر لیست نمادهای پربینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۲۳۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۳۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۰ واحد و کالسمین (فاسمین) با ۶۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۶۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۳۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۲۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۰۵ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۵۶۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو) سیمان آبیک (سآبیک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پتروشیمی نوری (نوری) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه ایران خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد و معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۵۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۵۶ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال معامله کردند.

کد خبر 1195015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha