نیازشناسی و بیان مباحث کاربردی از ویژگی های مبلغان در حوزه فرهنگی است

حجت الاسلام صالحی نسب با اشاره به ویژگی های یک مبلغ موفق در حوزه فرهنگی گفت: نیازشناسی و بیان مباحث کاربردی از ویژگی های مبلغان در حوزه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام شعبانعلی صالحی نسب، رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر با اشاره به بیانات امام جعفر صادق (ع) در ارتباط شیعه با اهل بیت (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) در روایتی می فرمایند دوستداران عمیق ما کسانی هستند که از جان و دل ما را دوست دارند و گروه دوم کسانی هستند که به شیعه بودن خود افتخار می کنند و این نام را یدک کشیده و وسیله اجتماعی خود قرار می دهند و گروه سوم نیز ما را وسیله درآمدزایی خود می دانند که کسی ما را وسیله رزق خود قرار دهد، یقینا فقیر خواهد بود.

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در مورد انتظارات رهبر انقلاب از نیروهای مسلح در حوزه اشراف اظهار کرد: جامعه نگری و دوری از بخشی نگری از جمله انتظارات رهبر انقلاب است که حائز اهمیت است یعنی در شناسایی میدانی نقاط قوت و ضعف را پیدا کنید.

 

وی با اشاره به رفع نواقص ترسیم وضعیت موجود و مطلوب خاطرنشان کرد: باید نقشه راه درستی برای رسیدن به وضعیت مطلوب ترسیم شود و در این راه از اهتمام به شایسته سالاری و تجارب، پیشرفت ها و ترسیم لحظه ای این پیشرفت ها توجه کنیم.

 

صالحی نسب ادامه داد: توجه به کارهای ناتمام و نیمه تمام، پیگیری تا رسیدن به نتیجه مطلوب، ارایه گزارش عملکرد به صورت سالیانه و فصلی، راستی آزمایی گزارش ها و متقن و کوتاه بودن این گزارشات از جمله موارد مهم در حوزه اشراف است.

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در مورد اقدامات فرهنگی و تبلیغی اظهار کرد: مبلغ، مخاطب و محتوا سه ضلع یک مثلث در تبلیغ به شمار می رود. مبلغ کسی است که کار فرهنگی و آموزشی کرده و در این حوزه باید خود را کارآمد و به روز نگه دارد و از مطالب جدید و نو استفاده کند تا بتواند در مخاطب خود اثرگذار باشد و از سوی دیگر با نیازشناسی مخاطب محتوایی متناسب با نیاز مخاطب را ارایه دهد.

 

وی با بیان اینکه بیان مباحث کاربردی از مهمترین شاخصه های کاربردی در محتوا است، گفت: پاسخ به شبهات جوانان با توجه به فراوانی شبهات در حوزه فضای مجازی، پاسخگویی متناسب با مخاطبان عمومی و خاص، استمرار در این حوزه فعالیت ها، انقلابی عمل کردن و بهره گیری از ظرفیت های موجود از جمله ویژگی های یک مبلغ موفق است.

 

وی با تاکید بر موضوع عفاف و حجاب در حوزه خانواده یادآور شد: حجاب و عفاف مانند نماز و روزه واجب است اما متاسفانه برخی از مسئولان در این زمینه کم کاری می کنند و تمامی این اقدامات برای آن است که نیروهای مسلح هر یک در جای خود در مقابل دشمن به درستی به وظایف خود عمل کرده و در هدف گیری موفق باشند.

 

کد خبر 1195659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha