بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی گلستان/ افزایش نگران‌کننده تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان در استان

گلفیروزی با ابراز نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا در گلستان گفت: در حال حاضر و با افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: روند شیوع کرونا در استان گلستان نگران کننده است و طی یک هفته اخیر افزایش قابل ملاحظه شمار بیماران کرونایی هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا از حدود ۳۰ نفر در هفته گذشته اکنون به ۱۶۴ نفر افزایش پیدا کرده که این روند صعودی ادامه دارد.

 

وی افزود: از این تعداد ۲۶ بیمار در بخش های آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و حال ۹ بیماری که به دستگاه های ونتیلاتور متصل هستند وخیم است.

 

گلفیروزی ادامه داد: با اوج گیری دوباره بیماری در استان گلستان پس از چند ماه بار دیگر وضعیت کرونایی در شهرستان کردکوی نارنجی شده و لازم است که مردم همانند گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی افزود: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر یک شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شهرستان‌های گرگان، بندرگز، بندرترکمن، علی آباد کتول، گالیکش، آزادشهر، مینودشت و کلاله در شرایط زرد کرونایی هستند. 

 

وی بیان کرد: در حال حاضر شرایط کرونایی در شهرستان های گنبدکاووس، مراوه تپه، آق قلا، رامیان و گمیشان همچنان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

گلفیروزی عنوان کرد: شهروندان علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک، واکسیناسیون کرونا را تکمیل کنند. کسانی که از تزریق دز سوم واکسن آنان ۶ ماه گذشته برای تزریق دز یادآور اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1196523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha