خانه هایمان را درروز عید غدیر خانه ولایت کنیم

حجت الاسلام برقراری گفت: در روز عید غدیر هر کس خانه خود را به خانه ولایت تبدیل کند، عید غدیر خم را بزرگ داشته و نشاط ماندگار ایجاد کرده است.

«حجت الاسلام محمدباقر برقراری »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایرضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرگفت:روز غدیر در بین اعیاد اسلامی بسیار بالا و ارزشمند است و با  فضلیترین عید  و روز اکمال دین است.

 امام جمعه ملایر شناخت عظمت دین را را در گرو شناخت عظمت غدیر دانست و افزود:  قداست دین اسلام با ولایت علی(ع) کامل شد.

وی پوشیدن لباس نو، اطعام دهی، ، قرض دادن به یکدیگر ، صله رحم ، عیدی دادن و...را از سفارشات عید غدیر برشمرد و گفت: هر کس در حد و توان خود که می‌تواند در این روز مومنان را شاد کند.

وی با بیان اینکه از این روز به عنوان یوم التبسم یاد شده است و هر آنچه که باعث نشاط و شادی جامعه اسلام شود، نوعی تجلیل از عید سعید غدیرخم خواهد بود.

برقراری با بیان اینکه  ایجاد شادی ماندگار و در چارچوب دین در دهه ولایت و امامت یکی از مهمترین تاکیدات است ، گفت: اینکه صاحب خانه به عشق امیرالمؤمنین(ع) هزینه اجاره بها را بالا نبرد و یا اجاره بهای ماهی که عید سعید غدیر خم در آن قرار گرفته، به مستأجر ببخشد، به تأخیر انداختن تسویه بدهی و تخفیف دادن به بدهکار توسط طلبکار نوعی شادی و نشاط ماندگار است.

امام جمعه ملایر بخشش و کنار گذاشتن اختلافات به عشق امیرالمؤمنین(ع) کمک به آزادسازی یک زندانی و یا نجات یک جوان از ورطه گناه و..را نیز از دیگر راهای شاد کردن در عید برشمرد و تصریح کرد:  همه در حد توان خود به عشق امیرالمؤمنین(ع) برای شاد کردن جامعه اسلامی کاری انجام دهند.

برقراری با اشاره به ضرورت طعام دادن در روز عید غدیرخم بیان کرد: دعوت از چند مؤمن در حد توان و طعام دادن یا افطاری دادن به آنها در منزل تبسم را بر چهره و دل مؤمن می نشاند و ماندگار خواهد بود.

وی همچنین به ضرورت برپایی جشن غدیر در منزل اشاره و خاطرنشان کرد: هر کس خانه خود را به خانه ولایت تبدیل کند، عید غدیر خم را بزرگ داشته و نشاط ماندگار ایجاد کرده است.

کد خبر 1196926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha