کاهش ۱۰۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۲۳۱ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، به یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۳۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 26 تیر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 7518 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 472 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۲۳۱ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، به یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۳۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۴۵۱ واحدی، به رقم ۳۵۲ هزار و ۱۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۱۴۳ واحدی، عدد ۴۰۲ هزار و ۴۳۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۰۳ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۶۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۸۱۵  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۵۶ هزار و ۵۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۶۱۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۹۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۰۲۳۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۶۹۸ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای میدکو، فملی، فولاد، فارس، شبندر، شستاف شپنا به ترتیب با 1054، 803،662 614، 539، 493، 381 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا- پالایش نفت اصفهان، شستا- سرمایه گذاری تامین اجتماعی، خگستر- گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، برکت- گروه دارویی برکت، شبندر- پالایش نفت بندرعباس، سآبیک- سیمان آبیک، وساپا- سرمایه گذاری سایپا در صدر لیست نمادهای پربییننده بورس قرار داشتند.

 

همچنین صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۲۵ واحد، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۱۱۲ واحد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۸۱ واحد، داروسازی اکسیر (دلر) با ۵۰ واحد و سرمایه گذاری رنا (ورنا) با ۳۲ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۸۷۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۹۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۶۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۰۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۲۲ میلیون و ۱۱۵ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۹ میلیارد ریال دادوستد شد و امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۸۶۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال معامله شد.

 

 

 

کد خبر 1197028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha