کاهش رتبه تورمی استان زنجان از دوم به نهم کشوری

افشارچی از کاهش رتبه تورمی استان زنجان از دوم به نهم کشوری خبر داد و گفت: مدیران استانی در جذب اعتبارات ملی جدیت بیشتری به خرج دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه نگاه مدیریت کلان کشور در حال تغییر است، گفت: استراتژی ما در کشور صرفا رفع تحریم نیست بلکه باید راه های مقابله با تحریم را پیدا کرده و با آن برخورد کنیم.

 


محسن افشارچی ادامه داد: پس از فشار آمریکا به ایران خود نظریه پردازان غربی نیز به اشتباه ترامپ معترف هستند و اعتقاد دارند آمریکا در صورت حفظ برجام می توانست به نفوذ خود در منطقه ادامه دهد.

 


وی با بیان اینکه در حال حاضر فشار تحریم ها برطرف شده است، گفت: در حال حاضر 700 هزار بشکه نفت در کشور فروخته و 80 درصد پول آن درجا دریافت می شود.

 


استاندار زنجان تحریم کنندگان نیز در حال حاضر بر عبور ایران از فشارهای اعمال شده در دورانترامپ اذعان دارند، افزود: به نظر کشور ضمن تلاش برای رفع تحریم‌ها، علاقه‌مند حفظ توانمندی هسته‌ای هم هست.

 


وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور کارت‌های متنوع برای بازی در اختیار دارد، گفت: طبق گفته مسؤولان در حال حاضر کشور۸۰ درصد از درآمدهای نفتی را در اختیار دارد که با توجه به وقایع روی داده و همچنین در پیش بودن فصل سرد این درآمدها افزایش خواهد یافت.

 

 

افشارچی به تغییرات روی داده در نظم بین‌الملل از جمله تامین بودجه برای توسعه راه ابریشم و همچنین وقایع بعد از جنگ روسیه و اوکراین افزود: کشور ما ضمن مخالفت با هر جنگی به دنبال کسب منافع خود از وقایع بین‌المللی است.

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه به نظر می‌رسد سفربایدن به منطقه با توجه به تغییرات روی داده در سیاست‌های کشورهای منطقه بی‌نتیجه بوده است، ادامه داد: همه کشورها از جمله کشورهای منطقه به عبور جهان از تک‌قطبی به سمت چند قطبی اعتقاد دارند.

 

 

وی با اشاره به راهکارهای تعریف شده برای عبور از فشار حداکثری تحریم‌ها از جمله محورهای ترانزیتی تعریف شده بین ایران و کشورهای همسایه افزود: در کنار این اقدامات گشایش‌هایی در امور داده و در آینده هم این گشایش‌ها افزایش خواهد یافت.

 

 

افشارچی به تحولات استان اشاره و بر ضرورت عملکرد متفاوت مدیران نسبت به گذشته تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بودجه‌های تخصیص یافته برای سفر ریاست جمهوری برای استان زنجان دو ساله بوده است باید تمام تلاش خود را برای عملیاتی شدن مصوبات انجام دهیم.

کد خبر 1197587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha