ظرفیت‌های هنری چهارمحال و بختیاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته می شود

عسگری با تاکید بر بهر‌گیری از ظرفیت‌های هنری این استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در همین رابطه مقدمات لازم برای ساخت فیلم سینمایی سردار شهید حسین علی ترکی از شهدای استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اسماعیل عسگری» امروز (سه شنبه ۲۸ تیر) در نشست با خبرنگاران که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای این نهاد استفاده از ظرفیت های هنری استان از جمله تئاتر، فیلم و سرود در راستای معرفی بیش از پیش شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در رویکرد جدید فرهنگی بنیاد شهید برای بهره گیری از ظرفیت های هنری تلاش می شود تا علاوه بر فضاسازی محیطی، مباحث تولید محتوا در قالب چند رسانه‌ای نیز دنبال شود که در استان نیز این مهم در حال پیگیری است.

 

وی به دیگر برنامه های فرهنگی این بنیاد اشاره کرد و گفت: ثبت و ضبط اسناد افتخار استان در قالب گفت و گو با خانواده شهدا به ویژه والدین آنها از دیگر اقداماتی است که در همین رابطه در حال انجام است.

 

عسگری تصریح کرد: هم اکنون برنامه گفت و گو و ثبت خاطرات و سخنان والدین شهدا با همکاری صداوسیمای مرکز استان برای یک هزار و ۳۰۰ خانواده شهید در حال انجام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: در قالب این سفر ۵۴ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی برای این نهاد مصوب شد که در بخش بازسازی و مرمت گلزار شهدا، ساخت هتلینگ و بهسازی استخر شنا هزینه می شود.

 

عسگری خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور ۴۰ میلیارد تومان صرف ساخت هتلینگ در مجموعه فرهنگی و توانبخشی‌ ایثار و چهار میلیارد نیز صرف بهسازی استخر شنای این مجموعه می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازسازی ۵۴ گلزار شهدای استان به صورت نیمه تمام باقی مانده است، اظهار داشت: امید می رود با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر بتوان عملیات بازسازی این تعداد گلزار شهدا را به اتمام رساند.

 

کد خبر 1197682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha