سومین جشنواره آلبالو در شهر زنگنه ملایر برگزار می‌شود

میر باقری گفت: سومین جشنواره آلبالو شهر زنگنه ۳۱ تیر ماه در شهر زنگنه ملایر برگزار می شود.

«سید مهدی میر باقری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  ۷۳۷ هکتار باغ آلبالو در شهرستان ملایر وحود دارد که ۶۶۰ هکتار آن بارور و ۷۷ هکتار نیز غیربارور است.

 

مدیر جهاد کشاورزی ملایر افزود: از این سطح باغ‌ آلبالو، ۶۰۰ هکتار در بخش زند شهرستان قرار داد که بزرگترین تولید کننده آلبالو در ملایر به شمار می‌رود.

 

وی میزان عملکرد(تولید) آلبالو را بین پنج تا ۶ تُن در هر هکتار دانست و افزود: سال گذشته در مجموع سه هزار و ۳۵۰ تُن آلبالو از باغ های این شهرستان برداشت شد.

 

وی با ببان اینکه ملایر رتبه نخست تولید آلبالو در استان همدان را دارد، گفت: بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و میوه خشک است و با توجه به کیفیت بالای آلبالوی این شهرستان مصرف تازه‌خوری آن بیشتر در بازار تهران به فروش می‌رسد.

 

میر باقری  افزود: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت آلبالو است که شهرستان ملایر با ۷۳۷ هکتار، قطب تولید آلبالو در این استان است.

وی از پیش بینی برداشت 4 هزار تن آلبالو از باغات ملایر در سال جاری خبر داد و گفـت: برداشت آلبالو از اواخر تیر ماه شروع شده و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد

 وی در ادامه  از برگزاری برگزاری سومین جشنواره آلبالو در شهر زنگنه از توابع بخش زند  خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره به همت ‏شهرداری و شورای اسلامی زنگنه و شرکت صنایع غذایی سحر با حضور  ‏میهمانان و هنرمندان برجسته ای از سراسر کشور روز جمعه ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل پارک کریم خان زند شهر زنگنه  برگزار می شود.

 

وی پخش از شبکه رادیو جوان و سیمای همدان پرواز پاراگلایدر و نورافشانی، اجرای برنامه های طنز و کمدی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس برپایی جشنواره غذا به همت مجمع خیرین سلامت ملایر و عرضه مستقیم محصولات تولیدات کشاورزی بخش زند در غرفه های مختلف از برنامه های این جشنواره دانست . انتهای پیام/

کد خبر 1197885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha