داوری در جشنواره کتاب دفاع مقدس از معتبرترین فرآیند در انتخاب بهترین کتاب برخوردار است

کریم پور با اشاره به داوری سه هزار و ۴۰۰ اثر در نوزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس گفت: داوری در جشنواره کتاب دفاع مقدس از معتبرترین فرآیند در انتخاب بهترین کتاب برخوردار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کریم پور از داوران سابق جشنواره کتاب دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در جشنواره نوزدهم سه هزار و 400 اثر شناسایی و در نهایت سه هزار و 200 اثر گردآوری و در 19 گروه به داوری پرداخته شد.

 

وی تصریح کرد: فرایند داوری در این جشنواره از قوی ترین داوری ها در جشنواره های کتاب برشمرده می شود و تراز کار ما در حوزه داوری از لحاظ تنوع و انتخاب با حضور 90 داور فرهیخته در 19 گروه بسیار جایگاه معتبر و ویژه ای در میان جشنواره ها دارد.

 

کریم پور گفت: شعار ما انتخاب اثر فاخر بود و متاسفانه در ادبیات دفاع مقدس در حوزه کیفی پسرفت داریم و هنوز در 19 گروه داوری آثار خاصی معرفی نشده است.

 

وی با اشاره به دیده شدن آثار دفاع مقدس در حوزه بین الملل و ادبیات مقاومت گفت: اکثر کتاب ها در داخل ترجمه و به زبان دیگر ترجمه می شود و در بخش بین الملل کمتر آنها را شاهد هستیم که هماهنگی های لازم صورت گرفته تا این کتاب ها در کشور لبنان، سوریه، عراق و بنگلادش منتشر شده و به داوری گذاشته شوند.

 

 داور سابق جشنواره کتاب دفاع مقدس گفت: انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس فقط کاغذی نیست و شاهد انتخاب کتب در حوزه دیجیتال هم هستیم. در این حوزه ارزش افزوده وجود ندارد و در جشنواره بیستم کتاب های صوتی و گویا نیز به داوری گذاشته می شوند.

 

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم جایزه اثرگذار ادبی داشته باشیم، لازمه آن راه اندازی دبیرخانه دایمی است. همچنین مشخص شدن ردیف بودجه می تواند روند امور را تسریع کند.

 

وی تصریح کرد: حضور در سطح بین الملل در حوزه دفاع مقدس نیازمند پیش نیازهایی است که یک مرحله از آن ثبت ملی اثر است که باید این فرآیند در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی شود و به ثبت ملی برسد.

 

 

کد خبر 1198749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha