احیای امر و معارف زلال  ائمه اطهار(ع) در جامعه تکلیف بزرگ مداحان است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مداحان نقش مهمی در خنثی کردن نقشه های دشمن در قالب جهاد تبیین برعهده دارند، گفت: احیای امر و معارف زلال ائمه اطهار(ع) در جامعه تکلیف بزرگ مداحان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱ مرداد) در جمع مداحان اهل بیت عصمت و طهار(ع) در استان ایلام، اظهار کرد: مدحان، هنرمندانی هستند که محور تجمع کسانی هستند  که بر مبنای مودت و محبت اهل بیت(ع) دور هم جمع می شوند هنرمندانی که عاشقانه با مخاطب خود  ارتباط برقرار می کنند و  بیان و هنر  انان، بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری یک هنر منحصر به فرد است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه کار مداحان برای آنان تکلیف زا است، افزود: فضای امروز با فضای صدر اسلام که فضایی اختناق آمیز بود بوده است بسیار متفاوت است و مداحان در حکومت اسلامی به برکت نظام و انقلاب اسلامی، در وصف و مدح ائمه اطهار(ع) با بیان هنرمندانه خود، زمینه ساز توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) هستند.

 

وی ابراز کرد: احیای امر یاد گرفتن دانش اهل بیت(ع) و آموختن آن به دیگران در شرایط امروز یک تکلیف است و مداحان باید تلاش کنند اهداف عالی معنوی را در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را دنبال کرده و قدم بردارند، مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید کردند، تلاشی که برای مقابله و خنثی کردن کار دشمن در عرصه فرهنگی و اعتقادی است.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: مداحان در قالب جهاد تبیین، نقش دشمن و آنچه دشمن بیان می کند  برای خنثی کردن نقش و تبلیغات دشمن تبیین کنند، مداحان در استای هدایت فکری و راهبری در راستای مقابله با دشمن تلاش کنند و جهاد تبیین در اینجا صدق می کند و نیاز است مداحان با دانش معرفتی، دشمن  و شگردهایی او را بشناسند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مداحان باید یزید امروز را باید بشناسند و روش ها و  با راه های مقابله با شگردهای ضد فرهنگ دینی و اعتقادات اسلامی دشمنان آگاه باشند، دشمنان امروز هزینه های زیادی برای ضربه زدن  به نظام و انقلاب می کنند، مداحان به عنوان سربازان ولایت و احیاء کننده امر ائمه معصومین(ع)، بایستی  بتوانند زمینه انتقال زلال معارف اهل بیت(ع) را در جامعه فراهم کنند.

 

وی ابراز کرد: یکی از آسیب های مداحی در طول تاریخ، مبالغه هایی است که در اشعار و مداحی ها وجود داشته است، امروز مداحی که می خواهد  روضه و نوحه بخواند باید تحقیقاتی در زمینه آنچه بیان می کند داشته باشد.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مداحان در هیئت های مذهبی محور هستند و پایدارترین هیئت ها، هیئت هایی هستند که مداح ثابت داشته باشند،  مداحان به گونه ای برنامه ریزی کنند که اقامه نماز جماعت در هیئت های مذهبی و مساجد تقویت شود و این در حالی است که دشمن تلاش می کند نماز جماعت ترک شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: برنامه های  مداحی بایستی کوتاه و مفید باشد، تلاش شود که هیئت های مذهبی روحانی و طلبه داشته باشد، برکت کار مداحان به این است که آثار ماندگاری در راستای تاثیرگذاری بر نسل جوان و نشر معارف دینی داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: کار مداحان بسیار  ارزشمند است و باید تلاش شود که برنامه ها و مراسمات محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی، همراه با معرفت، شور و شعور حسینی باشد و در مداحی ها حتما، حضور در مسجد و برپایی نماز مورد تاکید قرار گیرد و مساجد رونق داده شود.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: مداحان تلاش کنند برای نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، ارزش های دینی، برای کمک های مومنانه، رفع مشکلات محلات و رفع دشمنی ها و کینه ها و تکریم بزرگان وارد عرصه شوند و این نقش آفرینی می تواند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی بسیار موثر و سازنده باشد.

 

کد خبر 1198831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha