از فراخوان عمومی برای انتخاب شعار هیئت ها در محرم تا تاکید بر حفظ استقلال هیئت ها

نشست شورای ملی هماهنگی شبکه هیئت و تشکل های دینی امروز (شنبه اول مرداد ماه) در سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری شبستان- گروه قرآن و معارف: نشست شورای ملی هماهنگی شبکه هیئت و تشکل های دینی امروز (شنبه اول مرداد ماه) در سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «مجید باباخانی» با تاکید بر اینکه انتخاب شعار هیئت های مذهبی برای محرم برای این است که برنامه ها و مراسم پیش روی هیئت های مذهبی در ماه های محرم و صفر مشخص شود، اظهار کرد: ما از مشورت و راهنمایی همه کسانی که در این زمینه اظهار نظر داشتند، استفاده کرده ایم از مبلغان و خطبا گرفته تا شاعران و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع).

 

رییس سازمان هیئت و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما امسال برای انتخاب شعار سال هیئت های مذهبی برای محرم فراخوان اعلام کردیم که به طرق مختلف بیش از 50 هزار نفر نظرات خود را اعلام کردند.

 

وی گفت: چندین شعار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سرانجام شعار «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» و هشتگ های «کشتی نجات» و «سفینه نجات» برای محرم 1401 انتخاب شد.

 

باباخانی گفت: انتخاب شعار مشترک هیئت های مذهبی می تواند موجب افزایش وحدت و همدلی و همکاری و همزبانی میان هیئت های مذهبی باشد. قطعا این موضوع برای زمینه سازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی نیز کمک می کند.

 

وی ادامه داد: هیئت های مذهبی تا پایان یک جلسه خود تازه کارشان آغاز می شود زیرا هر هیئتی باید مسئله محور باشد.

 

رییس سازمان هیئت و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: هر هیئتی در هر منطقه ای که وجود دارد با توجه به مقتضیات بومی، فرهنگی و محلی خود می تواند مسایل خاص خود را داشته باشد و اصلا درست است که هر هیئتی مسئله خاص خود را داشته باشد.

 

باباخانی اظهار کرد: ما قبول داریم و باید به این موضوع احترام بگذاریم که هر هیئتی متناسب با زیست بوم خود، مسئله خود را دارد. با وجود این از هیئت ها درخواست می کنیم و تقاضا می کنیم به شعار مشترک هیئت های مذهبی در محرم نیز توجه کنند زیرا این شعارها همچون نخ تسبیح عمل می کنند.

 

رییس سازمان هیئت و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما به زودی سامانه ای را اعلام می کنیم تا هر هیئتی شعار خود را در آن بارگزاری کند تا ما به این صورت بتوانیم ضمن جمع آوری این شعارها بانکی از شعارهای هیئت های مذهبی تشکیل دهیم، گفت: باز هم تاکید می شود که هر هیئتی حق دارد شعار و مسئله خاص خود را داشته باشد اما تقاضا داریم جلسات مذهبی و روضه ها با توجه به شعار هیئت ها نیز برگزار شود.

 

بنا بر این گزارش، «رحیم آب فروش» در این نشست با بیان اینکه نمایان شدن وحدت، هم رایی و همراهی هیئت های مذهبی و جلسات مذهبی در سراسر کشور و بلکه فراتر از نظام جمهوری اسلامی یکی از آرزوها و آرمان های ما بوده است، گفت: الحمدالله انتخاب شعار مشترک میان هیئت های مذهبی به این موضوع می تواند جامه عمل بپوشاند.

 

مسئول جامعه ایمانی مشعر افزود: انتخاب شعار محرم امسال نیز با همراهی جامعه هیئت های مذهبی کشور صورت گرفته است به صورتی که بیش از هزار نفر از منبری ها، مداحان، شاعران و سایر دست اندرکاران هیئت های مذهبی نظرات خود را به ما اعلام کرده اند و شعار «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» با استماع نظر صاحب نظران انتخاب کردیم.

 

وی ادامه داد: وحدت و همدلی میان ستادهای شوراهای شبکه سازمان هیئت و تشکل های دینی در بستر شعار مشترک هیئت های مذهبی در محرم تا حدودی محقق شده است و انشاءالله در سال های آینده بیشتر نیز می شود.

 

آب فروش ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که این شعار مشترک بتواند زمینه ساز پیوند بیشتر میان هیئت های مذهبی شود. اکنون زحمت اهل منبر با مداحان، شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) است تا مفهوم و محتوای شعار نجات اهل عالم با حسین (ع) است را به عموم مردم برساند. این شعار کاملا فراگیر است و می تواند زمینه ظهور باشد و پیوند دهنده میان مهدویت و عاشوراست، همچنان که حضرت صاحب الامر (عج) قیام خود را با شعار امام حسین (ع) در روز عاشورا آغاز می کند.

 

وی ادامه داد: هر هیئتی مستقل است و حرف و پیام خاص خود را دارد و شعار مشترک برای هیئت های مذهبی به این منظور است که نخ تسبیح و نقطه اتصالی شکل بگیرد و عهد مشترکی میان هیئت های مذهبی باشد.

 

مدیر جامعه ایمانی مشعر اضافه کرد: هیئت ها باید مسئله محور باشند. هیئت نمی تواند مستقل از نظام جمهوری اسلامی باشد. هیئت ها باید خود را در برابر خون شهدا و نظام و ولایت فقیه مسئول بدانند. انتخاب شعار مشترک به این موضوع نیز کمک می کند.

 

بنا بر این گزارش، «علی اکبر مداحی» نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه عزاداری های محرم ما باید به گونه ای باشد که مقدمه ساز و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد، گفت: انشاءالله شعاری که امسال انتخاب شده است یعنی نجات اهل عالم با حسین (ع) است در زمینه سازی برای ظهور موثر باشد.

 

مسئول هیئت رزمندگان ادامه داد: شعار مشترک هیئت های مذهبی برای محرم امسال نیز با اعلام فراخوان عمومی و همراهی بیش از 50 هزار خطیب و مداح و شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) انتخاب شد، بنابراین انتخاب همین شعار می تواند همدلی و همراهی میان هیئت های مذهبی را موجب شود که قطعا برای زمینه سازی ظهور و خدمت همگانی برای نظام جمهوری اسلامی موثر است.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، «یوسف ارجونی» در ادامه این نشست با ابراز خوشحالی درباره انتخاب شعار مشترک هیئت های مذهبی برای محرم و اثرات بسیار زیادی که در میان جامعه مذهبی کشور دارد، گفت: الحمدالله انتخاب شعار نجات اهل عالم با حسین (ع) است به نوعی موجب وحدت تشکل های دینی شده است و انشاءالله در سال های آینده این حرکت در تکمیل تشکیل شبکه وسیع هیئت های مذهبی در کشور موثر خواهد بود.

 

رییس سازمان بسیج مداحان افزود: امروز جهان می تواند در سایه عاشورا از بن بستی که در آن گیر کرده است، آزاد شود و این نشان می دهد که ما چه وظیفه سنگینی در زمینه ایجاد اتحاد و وحدت حداکثری میان هیئت های مذهبی داریم.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «ریکوند» نیز با بیان اینکه وقتی از امام خمینی (ره) درباره موضوع تشکیل تشکل ها صحبت شد، فرمودند چه تشکلی بهتر از هیئت مذهبی، گفت: همین سخن امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره هیئت های مذهبی نشان می دهد که هیئت ها مسئولیت دارند هم در برابر فرد هم در برار محلات هم در برابر خانواده ها و هم از مهم تر در برابر و نسبت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مسئولیت دارند.

 

این خطیب دینی اضافه کرد: هیئت ها نمی توانند سکولار باشند و نسبت به نظام و کشور بی تفاوت باشند. قطعا انتخاب شعار مشترک برای هیئت های مذهبی در محرم در انجام وظیفه و دغدغه مندی هیئت های مذهبی برای خدمت به انقلاب و نظام و ولایت فقیه موثر خواهد بود.

 

این گزارش می افزاید، حجت الاسلام والمسلمین «داود صالحی» در ادامه این نشست به موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: قطعا از امسال تا حداقل 15 سال آینده موضوع گرمای هوا موضوع بسیار اصلی و مهمی در راهپیمایی اربعین است البته امسال موضوعات دیگری نیز مطرح می شود اما آنچه به نظر مهم می رسد، موضوع گرما است.

 

مسئول ستاد اربعین کشور ادامه داد: همه دست اندرکاران در حوزه اربعین از هم اکنون باید به فکر موضوع گرمای هوا و تبعات آن باشند البته در این زمینه اول باید فکری برای انتخاب و تعیین یک متولی خاص و واحد برای اربعین باشیم که چنین متولی ای می تواند اینچنین مشکلاتی را به خودی خود حل کند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مجید باباخانی» در جمع بندی نشست شورای ملی هماهنگی شبکه هیئت و تشکل های دینی با محوریت انتخاب و معرفی شعار هیئت های مذهبی برای محرم 1401 برگزار شد بر حفظ استقلال هیئت های مذهبی تاکید کرد و گفت: کار ما در این سازمان دخالت در کار هیئت ها نیست. هیئت ها می توانند کار خود را انجام دهند، استقلال داشته باشند اما هیئتی مطلوب امام جعفر صادق (ع) است که نسبت به دین مردم و ایمان مردم مسئولیت پذیر باشد.

 

رییس سازمان هیئت و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: انتخاب شعار امسال با همراهی چندین و چند تشکل و سازمان و نهاد فرهنگی مذهبی همچون هیئت رزمندگان اسلام، جامعه ایمانی معشر، سازمان بسیج مداحان و کانون های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت.

 

 

 

کد خبر 1198854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha