تئاتر خیابانی بهترین راه برای انتقال مفاهیم و آموزش به مردم است

بهرام مسلمی مهنی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی جنوب کرمان گفت: تئاتر خیابانی بهترین راه برای انتقال مفاهیم و آموزش به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «بهرام مسلمی مهنی» در نشست توجیهی جشنواره تئاتر خیابانی جنوب کرمان با رئیس دادگستری شهرستان جیرفت و عوامل اجرایی جشنواره استانی تئاتر خیابانی جنوب کرمان، گفت: ساماندهی انجمن ها اتفاق بسیار خوبی است که در جنوب کرمان رخ داده و در حال انجام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که سند تحول فرهنگی جنوب کرمان پیگیری می شود، بیان کرد: سند توسعه پیشرفت هر شهری براساس نیاز های فرهنگی در حال نگارش می باشد.

 

وی افزود: برنامه های اجرایی جنوب کرمان بر اساس نیازهای فرهنگی و هنری منطقه برنامه ریزی می شود باید زیر ساخت های فرهنگی لازم را فراهم کنیم.

 

مسلمی مهنی با تاکید بر این که در کمیته برنامه ریزی بودجه‌ای فرهنگی تاکنون برای هنرمندان لحاظ نشده است، اظهار کرد: این مهم یکی از خلا های اصلی منطقه می باشد که ضرورت داد خلا موجود را برای حمایت و شکوفایی تر هنرمندان برطرف شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که هنرمندان جنوب کرمان زیر ساخت کار فرهنگی ندارند، ادامه داد: زیر ساخت هایی از جمله فرهنگ سرا، پلاتو و  در سفر رییس جمهور برای منطقه دیده شده است.

 

وی اظهار کرد: طرح های که در جدول ۱۷ دیده شده است فعالیت های خود را بسیار کار بردی شروع کرده اند امیدوارم نتیجه خوبی برای مردم داشته باشند.

 

مسلمی مهنی با بیان این مطلب که جشنواره تئاتر خیابانی می تواند به عنوان آموزش در منطقه بخوبی عمل کند، اضافه کرد: اگر این جشنواره تقویت شود آموزش بسیار خوبی به مردم داده می شود چرا که تئاتر خیابانی بهترین آموزش را به مردم خواهد داد.

 

«سعید سالار گنجی» در این نشست با بیان این مطلب که تمام هنرمندان منطقه را درگیر کار کردیم، گفت: ابعاد مختلف در این جشنواره در نظر گرفته می شود.

 

مدیر موسسه فرهنگی هنری سفیران جنوب با اشاره به این که آمادگی راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر جنوب کرمان  را داریم، افزود: آموزش، ورکشاپ، کارگاه آموزشی برای صنف های مختلف و ... در این جشنواره داریم چرا که هنرمندان ما نیاز به آموزش هدفمند دارند.

 

وی ابراز کرد: هنرمندان دغدغه مسائل اجتماعی را دارند و همیشه پای کار هستند باید زمینه فعالیتشان را فراهم نماییم و تمام ظرفیت های شهرستان ها را درگیر کنیم.

 

سالار گنجی اظهار کرد: این جشنواره در 20 الی 23 مهر ماه سال جاری در جنوب کرمان برگزار می شود.

 

«اصغر ستایی مختاری» در این نشست، گفت: آثار هنری و فرهنگی با محتوای رفتارهای مطلوب جامعه، برای مخاطب جذاب تر است و باید از همین زبان برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

 

رئیس دادگستری جیرفت تصریح کرد: ترویج رفتارهای مطلوب جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید یکی از برنامه های اساسی این جشنواره باشد.

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری هنر بالاخص تئاتر در بین آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: پذیرش رفتارهای مطلوب در جامعه باید در قالب پیام‌های فرهنگی و هنری باشد تا برای مردم باورپذیر شود.

 

ستایی مختاری در خاتمه عنوان کرد: آثار فرهنگی با محتوای رفتارهای مطلوب جامعه، برای مخاطب جذاب تر است و باید از همین زبان برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

کد خبر 1198979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha