پرداخت ۱۵۶میلیارد تومان تسهیلات در بخش دام و طیور استان ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از پرداخت بیش از ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به مرغداران و دامداران دام سبک و سنگین استان ایلام خبر داد.

«آذرنوش عموزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان دام  سبک وسنگین و طیور استان دامداران و مرغداران، تا پایان  تیرماه سال‌جاری   ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به ۲۲۶۱ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

 

وی افزود: این تسهیلات در راستای حمایت از مرغداران استان به ۹۹ نفر از متقاضیان به  مبلغ ۸۶ میلیارد تومان و ۲۱۶۲ فقره تسهیلات به  دامداران دام سبک و سنگین به  مبلغ  ۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

عموزاده تصریح کرد: در استان ایلام ۱۳ هزار و ۳۰ تن بوده که از این میزان ۸ هزار تن آن مصرف داخلی داشته و ۵ هزار تن آن نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

 

 رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: میزان تولید گوشت مرغ در استان ایلام را ۴۲ هزار تن است از این مقدار تولید ۱۸ تا ۲۰ هزار تن مصرف داخلی و مابقی نیز درسایر استان‌ها توزیع می‌شود.

 

عموزاده اضافه کرد: میزان مصرف کشوری ۱۲ کیلو و میزان مصرف ایلام را ۱۴ کیلو است و میزان مصرف گوشت مرغ در استان ایلام حدوداً ۳۱ کیلوگرم است که نزدیک به میانگین کشوری است.

کد خبر 1199059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha