بیش از ۵۵۰ حادثه دیده توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان امدادرسانی شدند

جلالی گفت: تیم‌های عملیاتی این جمعیت در حوادث ۴ماه نخست سال جاری به بیش از ۵۵۰ نفر در استان امدادرسانی و خدمات ارائه کرد.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در طی چهار ماه نخست سال 1401، در حوادث جاده‌ای به ۳۹۶ نفر، حضوری ده، شهری ۱۵، برف و کولاک ۹۳، کوهستان ۱۸ و خدمات مناسبتی ۱۷ و ریزش آوار ۵ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.

 

 

جلالی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته در این چهار ماه را ۱۴۶ مورد برشمرد و بیان داشت: حوادث جاده‌ای با ۱۱۴ مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و خدمات حضوری، شهری، کوهستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

 

وی عنوان کرد: در طی این چند ماه، ۱۹۳ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان با ۶۳۶ نفر امدادگر و نجاتگر جهت خدمت رسانی به صحنه حوادث اعزام شدند.

 

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در طی این این حوادث در این ۴ماه، ۱۱۹ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و ۴۴ مورد عملیات رهاسازی نیز توسط این جمعیت صورت گرفت.

 

 

جلالی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به حادثه دیدگان هستند و در صورت نیاز هموطنان می‌توانند با شماره ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 1199231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha