پایان نصب کتیبه های قرآنی در دو طرف ورودی حرم حضرت عباس(ع)

کارکنان بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس عباسی به نصب دو کتیبه قرآنی و کاشی های کربلای معرق کاری بر دیوار خارجی اتاق های خدماتی در دو طرف ورودی حرم حضرت عباس(ع) پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس عباسی گفت: این کارها در راستای توسعه و بازسازی و نوسازی صحن و حرم حضرت عباس(ع) و تکمیل کارهای قبلی از پوشش کف و دیدوارهای این حرم مقدس انجام می گیرد.

الصائغ افزود: کتیبه های قرآنی روی دیوار خارجی اتاق های خدمات نصب شده است که دو طرف ورودی های اصلی حرم مقدس اباالفضل العباس(ع) از ضلع القبله که در هر دیوار دو ستون وجود دارد، قرار دارد.

 

وی ادامه داد: کتیبه های قرآن از سمت راست به طول کلی 24 متر و ارتفاع کلی آن 80 سانتی متر است که دیواری به شکل مستطیل بدون یک ضلع آن را احاطه کرده است و سوره مومنون با ارتفاع 60 سانتی متر روی آن نوشته شده است. اما کتیبه دوم در طرف مقابل به طول 27 متر و ارتفاع 80 سانتی متر است که سوره یس به ارتفاع 60 سانتی متر روی آن نوشته شده است.

 

رئیس بخش پروژه های مهندسی گفت: خوشنویس آن «احمد ناجی الفتلاوی» است که با خط ثلث به عنوان زیباترین روش خوشنویسی ای سوره ها را نوشته است. تلاقی و درهم آمیختن حروف و کلمات یکی از ویژگی های این خط بغدادی قدیمی است. از ویژگی های این خط، بعد کاربردی(خواندنی) و بعد زیبایی شناختی( تزئینی) است.

 

این پروژه توسط شرکت پیمانکاری ساختماعی ارض القدس و با نظارت مستقیم میدانی بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس عباسی و سرمایه گذاری دیوان وقف شیعی اجرا می شود.

کد خبر 1199403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha