جهش تولید نیازمند حرکت اقتصاد بانکی به سمت اقتصاد بورسی است

اعلمی با بیان اینکه جهش تولید نیازمند حرکت اقتصاد بانکی به سمت اقتصاد بورسی است، گفت: این، دقیقاًً همان مسیری است که کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در آن گام برداشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا اعلمی، کارشناس بازار بورس در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه این جزو ماهیت بازار سرمایه است که در کنار روزهای خوب، روزهای بدی را هم تجربه کند، گفت: ما هم اکنون شاهد یک بازار ضعیفی هستیم که ناشی از ریسک های سیستماتیک آن است و البته این ریسک ها نیز نتیجه نرخ بالای بهره بین بانکی است.

 

کارشناس بازار بورس تعدیل این نوع ریسک ها را برای بهبود وضعیت بازار بورس از نظر حجم معاملات ضروری دانست و گفت: در حال حاضر ما به یک آموزش فراگیر نیاز داریم تا بتوانیم یک اقتصاد پویا و موفقی داشته باشیم. این آموزش های فراگیر باید در سطح عموم مردم، مدیران بنگاه های اقتصادی و تصمیم سازان و تصمیم گیران در بخش حاکمیتی ارائه شود تا نوع نگاهشان به بازار سرمایه تغییر کند.

 

اعلمی با بیان اینکه بازار سرمایه ریسک پذیری بالایی دارد اظهارکرد: بورس مانند بانک نیست که افراد توقع تضمین سرمایه خود را داشته باشند و همانطور که سرمایه گذاران در برخی موارد سودهای صد درصدی و 200 درصدی می کردند و کسی مانع نمی شد در زمان خسارت و ضرر هم نباید توقع جبران داشته باشند. جهش تولید نیازمند حرکت اقتصاد بانکی به سمت اقتصاد بورسی است و این، دقیقاًً همان مسیری است که کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در آن گام برداشتند.

کد خبر 1199835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha