کانون های آدینه نقش محوری در تولیدات فرهنگی نماز جمعه دارند

بیکی گفت: کانون های فرهنگی و هنری آدینه در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر نقش محوری در تولیدات فرهنگی نماز جمعه دارند.

«مهدی بیکی» به مناسبت «پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی ایران» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برپایی نمازهای جمعه در کشور یکی از مهمترین مسائل فرهنگی بعد از انقلاب است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نگاه اسلام به این نماز مهم سیاسی، عبادی حکایت از این دارد که مهم باید هر هفته در جریان واقعی مهم جهان اسلام و مسائل روز جامعه قرار بگیرند، بنابر این مهندسی نماز جمعه و ترکیب دو خطبه در این نماز نشان از عمق تیز بینی، اسلام به سرنوشت مردم است.

 

وی ادامه داد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان به نماز جمعه و مصلی های استان نگاه ویژه ای داشته است و تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در جوار مصلی ها، لازم دانسته است.

 

بیکی اظهارداشت: فعالیت های فرهنگی در جوار مصلی ها می تواند نقش مهمی در تربیت و شخصیت سازی جوانان داشته باشد و هم می تواند موجب تربیت نیروی جوان انقلابی شود.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان دارای 8 کانون فرهنگی و هنری در جوار مصلی است، گفت: شهرهای مینودشت، آزادشهر، گرگان، کردکوی، علی آباد کتول، گنبد، کلاله، دوزین، دارای کانون فرهنگی و هنری است که این کانون ها به نام آدینه نامگذاری شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری گلستان افزود: عمده فعالیت های فرهنگی و هنری از طریق همین کانون ها صورت می گیرد و روزهای جمعه به طور ویژه به مسائل فرهنگی پرداخته می شود.

 

وی گفت: این کانون ها در بین کانون های شهر نقش محوری را ایفا می کنند و توانایی و ظرفیت این را هم دارند که طرح هایی را در سطح شهرستانی، استانی و حتی ملی را نیز برگزار کنند.

 

کد خبر 1200206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha