سرمایهدگذاری توسعه ای، محرکی برای حرکت اقتصاد خدابنده خواهد بود

جمیلی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری توسعه ای می تواند اقتصاد شهرستان خدابنده را به حرکت درآورد، گفت: ایجاد جذابیت و معرفی ظرفیت ها سرمایه گذار را جذب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جلسه مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده طی چند سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کمتر برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی می‌باشد.

 


ابراهیم جمیلی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار فراوان در این شهرستان خاطرنشان کرد: تشویق به استفاده از پتانسیل های شهرستان خدابنده به حضور سرمایه‌گذاران نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و توسعه مباحثی چون توسعه گردشگری نیازمند کار تبلیغاتی می باشد.

 


وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در بخش گردشگری می‌تواند با حضور بخش خصوصی شکوفا شود و موجبات توسعه را فراهم نماید، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در گردشگری در همه جای دنیا یک تجربه موفق بوده و می تواند استفاده از ظرفیت های بومی گردی نیز در توسعه این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

 


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه حضور شرکت های بزرگ در شهرستان خدابنده میتواند توسعه این شهرستان را ثمربخش کند، ابراز کرد: حضور شرکت هایی که می توانند کار توسعه در این شهرستان انجام دهند از اهمیت برخوردار بوده و دلیل موفقیت برخی مناطق در کشور شناخته دقیق نیازها ظرفیت‌ها و جذب سرمایه گذار در همان راستا بوده است.

 


 وی با اشاره به اینکه باید میزان هدف گذاری شهرستان خدابنده از توسعه اقتصادی استان مشخص شده و در آن راستا حرکت شود، خاطرنشان کرد: ایجاد جذابیت و شناسایی ظرفیت ها و معافیت های سرمایه گذاری می تواند موجب حضور سرمایه گذار و جذب آن شود.

 


نماینده مردم خدابنده در شهر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه شهرستان خدابنده مملو از استعدادها و ظرفیت‌های بسیاری است که شناسایی نشده است، ابراز کرد: این شهرستان دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و آماده توسعه اقتصادی می باشد.

 


سید البرز حسینی با تاکید بر اینکه به ظرفیت های توسعه شهرستان خدابنده توجه کافی نشده است از لزوم فرهنگ سازی در بخش توسعه اقتصادی این شهرستان صحبت کرد و گفت: توسعه اقتصادی این شهرستان نیازمند مطالعه عمیق می باشد و این شهرستان برای مشاغل خرد بسیار مستعد بوده و دارای ظرفیت های بسیاری است.

 


نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار وجود برخی از ظرفیت‌های خوب در استان اما به برخی از ظرفیت‌های استان توجه کافی نشده و مغفول مانده است، ابراز کرد: شهرستان خدابنده می تواند یکی از بهترین تولیدکنندگان قطعات بتنی بوده، می تواند در بخش صنایع کشاورزی که فرصت ویژه است شکوفا شده، دز صنایع فرش و گردشگری نیز ظرفیت های مطلوبی وجود دارد اما نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه سرمایه گذاری در این شهرستان می باشد.

 


حسینی با تاکید بر اینکه در بخش معادن نیز شهرستان خدابنده نیازمند کار مطالعاتی و شناسایی دقیق می باشد، خاطرنشان کرد: معافیت های مالیاتی و سرمایه گذاری خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان وجود دارد با وجود ظرفیت بسیار خوب در این شهرستان اما کار عملیاتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

 


وی در پایان از آمادگی مسئولان شهرستان برای رفع موانع حضور سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

 


فرماندار شهرستان خدابنده نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه توسعه اقتصادی در خدابنده  آغاز و در چند وقت اخیر شدت گرفته است، ابراز کرد: بازگشایی مسیر شهرستان خدابنده به همدان سرعت گرفته و در مراحل پایانی خود قرار دارد.

 


تاراسی از توسعه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان و برنامه‌ریزی در این حوزه خبر داد و ابراز کرد: کشاورزی ظرفیت بسیار بالقوه‌ای در این شهرستان می باشد، اما این حوزه نیازمند آموزش بازرگانی، فروش، صادرات و برنامه ریزی دقیق در این حوزه می باشد.

کد خبر 1200753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha