جهاد تبیین در خنثی‌سازی توطئه های دشمن/ لزوم شبکه سازی جبهه رسانه‌ای انقلاب تا دورترین نقاط کشور

محمدیان بابیان اینکه ۳۵ درصد کانون رسانه ای در کشور ایجاد شده است گفت: شبکه سازی جبهه رسانه ای انقلاب در دورترین نقاط کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس محمدیان» امروز ( شنبه، ۸ مرداد ) در دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در حل بحران‌ها در شرایط حساس فعلی دارد گفت: رسانه در جامعه امروزی بسیار تاثیر‌گذار است و می‌تواند در مواقع بحرانی به ایجاد آرامش روانی جامعه کمک کند.

 

مسئول بسیج رسانه کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های استکبار استفاده حداکثری از قدرت رسانه در جامعه بین‌الملل است افزود: دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی بهره گرفته و علیه مفاهیم اسلامی حداکثر استفاده را می‌کند.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در خنثی‌سازی برنامه استکبار در خصوص نفوذ به جمهوری اسلامی اذعان کرد: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و برای پیروزی در این جنگ باید همه اصحاب رسانه در کشور وظیفه جهاد تبیین را به دوش بکشند، چراکه دشمن به طور شبانه روزی در حال فعالیت است.

 

محمدیان با بیان اینکه بسیج رسانه خود را موظف به اجرای مطالبات مقام معظم رهبری می‌داند، تصریح کرد: بسیج رسانه در سطح کشور و استان‌ها سعی دارد برخی از  عقب‌افتادگی جریان رسانه‌ای را برطرف کند و در راه تحقق این مهم بسترسازی لازم باید انجام شود.

 

وی با بیان اینکه مجموعه سپاه پاسداران توجه ویژه به نقش رسانه در جمهوری اسلامی دارد، گفت: دشمن از فعالیت بسیج ترس و واهمه دارد، بنابراین باید با تشکیل ساختار مناسب به برخورد با برنامه استکبار پرداخت.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر لزوم توجه به تشکیل جبهه رسانه انقلاب بیان کردامروز رسانه‌های بومی و محلی در جمهوری اسلامی جریان‌ساز هستند، بنابراین باید شبکه‌سازی جبهه رسانه انقلابی تا دورترین نقاط کشور ایجاد شود که در تحقق این امر نقش فرماندهان سپاه استانی بسیار تاثیر گذار است.

 

محمدیان از تشکیل ۳۰ تا ۳۵ درصدی کانون رسانه‌ای در کشور خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در تلاشیم تا پایان سال ۳۰ تا ۳۵ درصد کانون رسانه‌ای کشور ایجاد کنیم.

 

وی مرجعیت افکار عمومی و روانی جامعه را رسانه‌ها دانست و خاطر نشان ساخت: جامعه امروز در فضای مجازی متلاطم است به گونه‌ای که در اطلاع رسانی دچار ولنگاری هستیم و یکی از دلایل آن توجه بیش از حد به فضای مجازی است به این منظور باید به تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در جریان انقلاب کمک کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به ضعف‌های موجود در حوزه آموزش رسانه‌ای گفت:یکی از برنامه‌های بسیج رسانه کشور فراهم سازی نهضت آموزش رسانه و کادرسازی مناسب در جبهه انقلاب است و در این راستا ردیف بودجه آموزش در سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرده و استان‌ها می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.

 

*جنگ امروز جنگ روایت‌ها است

سردار «محمد عبدالله‌پور» نیز در این نشست یکی از وظایف رسانه‌های داخلی را خنثی سازی هجمه‌ها و توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان دانست و بر لزوم توجه به بازگویی خدمات جمهوری اسلامی برای مردم و نسل سوم و چهارم انقلاب تاکید کرد.


فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج رسانه استان‌ گیلان به خوبی به وظایف خود در عرصه رسانه عمل می‌کند، گفت: همواره به مسئولان بسیج رسانه استان گوشزد کرده‌ام که بستر مناسبی را برای تعاملات رسانه‌های استان با هر گرایشی با یکدیگر فراهم کنند‌ که این امر در گیلان محقق شده است.



وی با بیان اینکه استفاده از بسیج می‌تواند بسیاری از بحران‌های موجود در جامعه را برطرف کند، تصریح کرد: بسیج عصاره مردم است و در این خصوص به ویژه در حوزه رسانه باید یک ساختار سازی مناسب انجام شود زیرا جنگ امروز جنگ روایت‌ها است.


فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: از خبرنگاران فعال در عرصه اطلاع رسانی حمایت شود این قشر زحمتکش با دغدغه های روبه رو هستند امیدوارم با توجه ویژه مسئولان ذی ربط این مشکلات حل شود.‌

 

*  لزوم توجه به ایجاد فضای آموزشی مناسب در حوزه رسانه

«مهدی پارسا» نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه نقش بسیار تاثیرگذاری در اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار در کشور دارد، اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه همواره حامی تمامی رسانه‌ها از جمله رسانه‌های انقلابی بوده و در حل بسیاری از بحران‌ها با تهیه خبر خوب به دنبال رفع مشکلات است.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به تاثیرگذاری رسانه در ایجاد آرامش در جامعه افزود: در استان گیلان بیش از ۴۰۰ رسانه و پایگاه‌های خبری وجود دارد که این امر نشان دهنده ظرفیت رسانه در استان گیلان است.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد فضای آموزشی مناسب در عرصه رسانه خاطرنشان ساخت: ضعف آموزش رسانه‌ای در استان گیلان مشهود است بنابراین باید با برگزاری دوره‌های آموزشی ضعف رسانه‌ای در استان را برطرف کرد.

کد خبر 1200940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha