شناسنامه دار کردن رسانه‌های محلی/ اطلس رسانه‌ای گیلان راه‌اندازی می‌شود

محمدیان گفت: قصد داریم با شناسایی رسانه‌های محلی و با شناسنامه‌دار کردن آنها در راستای شبکه‌سازی، اطلس رسانه‌ای استان گیلان را راه‌اندازی کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس محمدیان» شامگاه شنبه (8 مرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: امروز رسانه به مانند یک ابزار حیاتی برای همگان تبدیل شده و‌تار و پود همه سلایق در آن نهفته است.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه هویت فرهنگی هر جامعه را باید از بستر رسانه مورد تحلیل و واکاوی قرار داد عنوان کرد: امروزه فضای رسانه برای تولید محتوا و تاثیرگذاری در جهان فضایی است که همچون اقیانوس مرزی برای آن قابل تصور نیست.

 

محمدیان تولید محتوای خوب در رسانه‌های سنتی و سرعت بالا در رسانه‌های نوین را دو شاخصه اصلی عصر رسانه دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم ارتباطی موثر بین رسانه‌های سنتی و نوین ایجاد کنیم افقی روشن در فرهنگ پدید خواهد آمد و می‌توانیم از تمام ظرفیت‌ها برای اقناع افکار عمومی جهت تولید محتوا استفاده کنیم.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم تشکیل یک جبهه واحد رسانه تراز انقلاب در کشورمان اذعان کرد: باید رسانه را یک فرصت بدانیم تا هم مردم برای رفع مشکلات خود از بستر آن استفاده کنند و هم اینکه مسئولان از این فرصت برای پاسخگویی به مردم غافل نشوند به بیان دیگر اگر خواهان پیوند بین مردم و مسئولان هستیم باید در اصلاح این نوع ریل‌گذاری اقدام کنیم زیرا در این جنگ روایت‌ها دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست. 

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور از فعالیت دفاتر این سازمان در ۳۲ استان خبر داد و با بیان اینکه هم اینک در موعد وقوع بحران‌ها ما دچار نوعی ولنگاری اطلاع‌رسانی هستیم اضافه کرد: طبق سیاست‌های کلان سازمان بسیج رسانه کشور قرارگاه رسانه‌ای فعال شده است که یکی از وظایف اصلی آن ارائه اطلاعات موجود به جبهه رسانه بدون واسطه محسوب می‌شود.

 

محمدیان جلوگیری از غبارآلود شدن فضای مطالبه گری در جامعه را از جمله اهداف سازمان بسیج رسانه کشور خواند و ابراز داشت: بسیاری از رسانه‌های بیگانه و معاند به دنبال این هستند که با نام مطالبه گری فضای روانی جامعه را غبارآلود کنند که خوشبختانه بسیج رسانه توانسته در این حوزه میدان داری کند

 

وی جهان تبیین را فریضه‌ای فوری که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است دانست و گفت: در این عرصه خطیر مهم‌ترین قشری که می‌تواند در جهاد تبیین نقش ایفا کند جبهه رسانه و سربازان رسانه هستند و در این عرصه وظیفه ما جهاد تبیین بر اساس واقعیت است و اجازه تحریف ادبیات و آرمان‌های انقلاب را نخواهیم داد.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گیلان را یکی از پنج استان ظرفیت‌دار جبهه رسانه ذکر کرد و افزود: قصد داریم با شناسایی رسانه‌های محلی و با شناسنامه‌دار کردن آنها در راستای شبکه‌سازی، اطلس رسانه‌ای استان گیلان را راه‌اندازی کنیم.

 

محمدیان احیا ظرفیت رسانه‌های محلی را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نگاه ما و هدفمان این است که با راه‌اندازی اطلس رسانه‌ای ، رسانه‌ها به استقلال مالی برسند که این روند تدوین شده و در عرض یک برنامه پنج‌ساله هر شهرستان استقلال رسانه‌ای خود را شاهد خواهد بود.

کد خبر 1201212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha