امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه ای در دین اسلام دارد

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اهمیت احیای فریضتین امربه معروف و نهی از منکرگفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه ای در دین اسلام دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « یونس مهدوی نیا» اظهار داشت: تبلیغ، ترویج و گفتمان سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی افزود:  فریضه امر به معروف و نهی از منکر خلاصه در تذکر فردی به گناه جزئی برخی افراد نیست.

 

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان بیان کرد: ساختار سازی یک جامعه از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا خاطرنشان کرد: عاشورای حسینی برنامه احیاء گرانه ای نسبت به دین وجلوه های گوناگون آن دارد.

 

وی خاطرنشان کرد امام حسین(ع) می فرماید خدا می داند و مردم هم بدانند که ما نه دنبال تکبر هستیم و نه فساد روی زمین و نه حکومت ما دنبال ظلم و ستم است، ما دنبال امر به معروف و نهی از منکر  هستیم.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه ای در دین اسلام دارد، افزود: نقل شده از حضرت علی علیه السلام  گفت: تمام اعمال نیکو  حتی جهاد فی سبیل الله در برابر این فریضه مانند قطره ای در برابر دریای بیکران است.

 

وی خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بستر کاهش آسیب های اجتماعی، اصلاح و تحقق رشد جامعه است.

 

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اهمیت گفتمان سازی امر به معروف ونهی از منکر، خاطرنشان کرد: همراهی نخبگان، افراد توانمند، اساتید و گروه های مطالبه گری بستر ترویج و نهادینه سازی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

کد خبر 1201436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha