آمادگی کربلا برای احیای مراسم عاشورا و استقبال از میلیون‌ها عزادار

موکب ها و هیئت های حسینی در عراق برای احیای مراسم عاشورای حسینی و استقبال از میلیون ها عزادار داخل و خارج از این کشور آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، بخش شعائر و موکب‌ها و هیئت های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی، مصوبات و توصیه های قانونی ویژه احیای مراسم عاشورا برای 10 روز اول ماه محرم الحرام را صادر کرد.

«عقیل عبدالحسین الیاسری» رئیس این بخش گفت: مصوبات و مجوزهای قانونی برای 200 موکب زنجیل،  بیش از 14 نهاد و هیئت های خدمت رسانی به منظورشرکت در مراسم های دهه محرم صادر شد.

 

الیاسری افزود: کارمندان این بخش از اوایل ماه جاری صدور برگه های شناسایی مختص صاحب موکب را که سالانه صادر می شود، آغاز کردند. ورود صاحب موکب در چارچوب داده های کامل برای به روز رسانی اطلاعات انجام می شود. این داده ها به مراجع ذی ربط در فرماندهی پلیس و هنگ حفاظت حرمین شریفین ارسال می شود تا مجوز نهایی برای ورود موکب ها به صاحب موکب داده می شود.

 

وی ادامه داد: ساعت های اختصاصی برای ورود موکب ها و مجالس و هیئت های حسینی در نظر گرفته شده است. استقبال موکب ها از ساعت 7:00 تا 2:00 بامداد آغاز می شود تا روند حرکت روان موکب ها هنگام ورود حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و بین الحرمین انجام می شود.

آستان مقدس حسینی برای استقبال میلیون ها عزادار برای احیای مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام در چارچوب تدابیر امنیتی شدید به منظور حفظ سلامت زائران آماده می شود.

 

کد خبر 1201667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha