بیش از ۱۰۰ برنامه ویژه محرم در گلستان برگزار می شود

رعیت از برگزاری بیش از یکصد برنامه متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی ویژه محرم در سطح استان گلستان خبر داد.

«محمد رعیت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همزمان با ماه محرم، به همت و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسات فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی گلستان، بیش از یک‌صد برنامه متنوع ویژه محرم در سطح استان استان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه عاشورای حسینی چشمه‌ای همیشه جوشان و الهام‌بخش برای خلق هنرهای متعالی به شمار می‌رود، افزود: اهالی فرهنگ و هنر نقش بی‌بدیلی در تبیین پیام عاشورا دارند.

 

وی، برگزاری مسابقه قرآنی جلباب، سوگواره عکس عاشورایی مصباح سرخ، آیین سوگواری هر کوچه یک حسینیه، فعالیت فرهنگی در ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی، مسابقه نقاشی قرآنی، همایش بصیرتی درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، مسابقه فرهنگی و قرآنی طریق سعادت را از جمله برنامه‌های ارشاد گلستان در ماه محرم برشمرد.

 

رعیت اظهارداشت: برگزاری کارگاه آموزش فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر با الگوگیری از امام حسین (ع)، اجرای مجالس متعدد تعزیه در ماه‌های محرم و صفر در اقصی نقاط استان، تولید محتوا و مقالات تخصصی در مطبوعات، نمایشگاه عکس با موضوع محرم، نمایشگاه کتاب و تجسمی، کارگاه‌های آموزشی تجسمی موضوعی، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و نشست تخصصی کتاب‌خوان عاشورایی از دیگر برنامه های این ایام است.

 

وی برگزاری، کارگاه نقاشی متری با موضوع محرم، عصر شعر عاشورایی، مسابقه فرهنگی ثارالله، همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌مندی از آموزه‌های حسینی، اهدای کتاب موضوعی، فضاسازی و تولید محتوای حقیقی و مجازی را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

 

کد خبر 1201753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha