جهاد تبیین لازمه زمینه‌سازی برای ظهور است

حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به ارتباط میان جهاد تبیین و زمینه‌سازی برای ظهور، گفت: همانطور که پیامبران رسالت خود را با تبیین صحیح احکام دین و دستورات الهی انجام دادند، در زمینه‌سازی برای ظهور نیز تبیین و روشنگری الزامی است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا اکرمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جهاد تبیین وظیفه همگانی است و عموم اقشار مردم باید در این زمینه ورود کنند، اظهار کرد: هر کس به هر شکل که می تواند باید برای عملی شدن این مطالبه مقام معظم رهبری تلاش کند زیرا مقام معظم رهبری لفظ جهاد را به کار برده اند و این حکایت از عمومی بودن این مطالبه دارد.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: جهاد تبیین یعنی بیان درست و واضح فعالیت هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون صورت گرفته و تلاش هایی که دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انجام داده است؛ قطعا حوزویان و دانشگاهیان در این زمینه مهم ترین نقش را دارند.

 

وی در ادامه ارتباط میان جهاد تبیین و زمینه سازی برای ظهور، اضافه کرد: همانطور که پیامبران رسالت خود را با تیین درست احکام دین و دستورات الهی انجام می دادند، در زمینه سازی برای ظهور نیز تبیین و روشنگری الزامی است.

 

اکرمی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت عزاداری در ماه محرم برای تبیین درست وقایع و اتفاقات خوبی که در عصر انقلاب اسلامی صورت گرفته است، گفت: سراسر واقعه عاشورا مملو از مفاهیم مرتبط با جهاد تبیین و بصیرت‌ افزایی است؛ این حقیقت هم در شب عاشورا که امام حسین (ع) با تبیین کامل حقیقت قیام خود و مختار کردن همراهان شان در جدا شدن از لشکر حق، و هم در زمانی که یک به یک نیروهای جبهه اسلام را به میدان مبارزه می فرستادند، به نمایش درآمد. ما نیز اکنون برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) باید مجاهدانه در زمینه تبیین عمل کنیم.

 

کد خبر 1201989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha