موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مرز مهران دایر می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از صدور مجوز فعالیت موکب این ستاد در مرز مهران خبر داد و گفت: موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد آماده خدمات رسانی به زوار در زمینه های پذیرایی، فرهنگی و هنری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۲ مرداد) در نشست ستاد اربعین کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان و رونمایی از مجوز فعالیت موکب این ستاد در مرز مهران، اظهار کرد: ستاد کانون های  فرهنگی و هنری مساجد همانند سال های گذشته در جهت  اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در ایام اربعین  حسینی برنامه ریزی گسترده ای را انجام داده است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور»  تصریح کرد: امسال با توجه به تاکیدات ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور برگزاری بسیار مناسب فعالیت های فرهنگی در  کنگره عظیم اربعین حسینی، امسال برای هشتمین سال متوالی نسبت به برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا در بخش شعر به همت این ستاد، اقدام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: همزمان با برگزاری این سوگواره نیز، برنامه ها و فعالیت های ویژه ای  در ایام اربعین حسینی با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد تدارک دیده شده است، امسال بعد از 2 سال مبارزه با ویروس کرونا، در ایام اربعین حسینی سال جاری طبق پیش بینی های انجام شده، قریب 5 تا 6 میلیون نفر در کنگره اربعین حضور داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت:  در نظر سنجی هایی که انجام شده حدود 67 درصد مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند و این موضوع وظیفه همه را در راستای خدمات رسانی به زوار سنگین تر می کند و لازم است که همه دستگاه های اجرایی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

 

چراغی پور افزود: از اول شهریور ماه  در کل استان  از ورودی شهرستان چرداول تا مرز مهران موکب هایی راه اندازی می شود و  کانون های فرهنگی و هنری در مهران نیز حضوری گسترده خواهند داشت، امسال  13 استان به عنوان معین استان ایلام در مرز مهران مستقر خواهند بود و بچه های مساجد نیز از سراسر کشور، این مرز را برای تردد انتخاب خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: در جلسه ستاد اربعین که چند روز گذشته در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شد، مقرر گردید به نحو احسن  در مرز  مهران میزبان خوبی برای بچه های مساجد سراسر کشور باشیم به ههمین منظور موکبی در مرز  مهران برپا خواهد شد که مجوز فعالیت این موکب از سوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی صادر شده است.

 

حجت الاسلام چراغی پور گفت:  ستاد کانون های مساجد کشور نیز به صورت ویژه و خاص در جهت آماده رسانی و ارائه خدمات دینی فرهنگی در اربعین اعلام حمایت و پشتیبانی کرده است، در سایر فعالیت ها از جمله توزیع بسته های فرهنگی هم برای ورود و هم در زمان  برگشت زوار از مرز مهران برنامه های ویژه ای برنامه ریزی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجوز موکب به نام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با امضای رییس ستاد اربعین و دبیر مشارکت های مردمی ستاد عتبات کشور در مرز مهران صادر شده و انشالله خدمات اسکان و پذیرایی و فرهنگی و هنری به زوار ارائه خواهد شد.

کد خبر 1202335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha