امام‌حسین(ع) الگوی آزادگی و نماد هدایت به سوی سعادت است

بلکفه با اشاره به ارادت تاریخی و ناگسستنی اهل سنت به امام حسین(ع) گفت: سرور جوانان بهشت الگوی آزادگی و نماد هدایت به سوی سعادت است.

«الحاج داوود آخوند بلکفه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: علاقه و محبت به اهل بیت پیامبر (ص) به‌ویژه امام حسین(ع) برای اهل سنت مایه افتخار است و این ارادت را سبب عاقبت بخیری خود می دانند.

 

این روحانی اهل سنت افزود: تراکمه گلستان هر ساله همزمان با ماه محرم با برگزاری رسوم و آیین هایی خاص این ماه را گرامی می دارند که مراسم ختم صلوات و قرآن و نیز روزه گرفتن و صدقه دادن از جمله مهمترین این رسوم است.

 

آخوند بلکفه افزود: در دیدگاه بزرگان و اساتید اهل سنت اباعبدالله حسین(ع)، امام هدایت و آزادی است و مسلمانان در سایه سار حیات عالمانه و سعادتمندانه این امام شهید می‌توانند به اهداف و آرمان‌های الهی خود دست یابند.

 

وی ادامه داد: ترکمن‌ها حرمت بسیار زیادی برای ماه محرم قائل هستند و این ماه به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را فرصت خوبی برای گسترس دوستی می‌دانند و افرادی را که به دلایل مختلف با یکدیگر قهر هستند، به احترام این ماه و امام حسین(ع)، آشتی می‌دهند.

 

حاج آخوند بلکفه گفت: ترکمن ها و اهل سنت به اصل محبت به اهل بیت عصمت و طهارت و جایگاه شخصیتی امام حسین(ع) اعتقاد راسخ دارند هر چند که شیوه ابراز محبت و علاقه آنها نسبت به سیدالشهدا (ع) با شیعیان متفاوت است.

 

کد خبر 1202382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha