۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود

کردی گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های متنوعی در صنعت برق دارد و امسال نیز ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «آرش کردی» امروز درآیین آغاز عملیات اجرایی پست آیت الله بروجردی، اظهار داشت: هم اکنون با اعمال سیاست‌های تبیین مطلوب و مدیریت جهاد گونه از نظر قوت و قدرت شبکه در منطقه اول هستیم.

 

وی بیان کرد: تا پایان تیرماه عدد مصرفی برق در کشور به بیش از ۶۹ هزار و ۳۷۸ مگاوات رسیده و با مدیریت مصرف هماهنگ که داشتیم میزان مصرف برق خانگی چهار درصد کاهش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: سال گذشته در شرایطی صنعت برق را تحویل گرفتیم که صنایع و سایر بخش های وابسته به برق به دلیل قطعی با وضعیت آشفته ای مواجه بودند که زیبنده نیست.

 

وی افزود: با مدیریت جهادی و اعمال برنامه ریزی های صورت گرفته این مشکلات رفع شده و در مجموع بعد از انقلاب شاخص های صنعت برق ۱۵ برابر رشد داشته است.

 

کردی با بیان اینکه تعداد روستاهای برق دار کشور ۵۸ هزار روستا است، ادامه داد: شاخص متوسط روستاهای برق دار در دنیا ۱۵ درصد است و ما در کشور ۹۹.۷ دهم درصد روستاها برق دارند و مابقی که برق ندارند عشایر کوچ رو و غیر ساکن هستند.

 

وی افزود: سال گذشته دولت با کسری ۱۵ هزار مگاواتی مواجه بود که اکنون با مدیریت خوبی که اعمال شده بسیاری از مشکلات مرتفع شده است و خاموشی هایی که سال قبل مخاطراتی را در زیرساخت های مختلف ایجاد کرده بود دیگر وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: طی ۲ دولت گذشته مجموع ۲ هزار و ۲۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد اما اکنون تا پایان شهریور این میزان به عدد ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد.

کد خبر 1202747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha