بجنورد از شرایط قرمز کرونایی خارج شد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، با کاهش میزان ابتلا به کرونا، شهرستان بجنورد که پیش از این در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت، به وضعیت نارنجی تغییر رنگ یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون چهار شهرستان استان خراسان شمالی شامل شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان های بجنورد و فاروج در نقشه کرونایی استان در وضعیت نارنجی است و شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان هم رنگ زرد کرونایی دارد.

 

دکتر «سید جواد پورنقی» رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این باره گفت: در شبانه روز منتهی به ظهر جمعه چهاردهم مردادماه، ۶۰ بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و اکنون ۱۸۲ بیمار کووید ۱۹ بستری و تحت مراقبت هستند.

 

وی اظهارداشت: در این مدت چهار بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست دادند.

 

دکتر پورنقی با ابراز نگرانی از بالا بودن آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: در روزهای اخیر موارد مراجعه بیماران با علائم کرونا افزایش یافته که برای مهار این بیماری همچنان توصیه ما رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون علیه این ویروس است.

 

وی با تاکید بر لزوم مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن و دُز یادآور افزود: اکنون ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه آماده ارائه خدمات به مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز یادآور است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مردم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن را جدی بگیرند.

 

 

کد خبر 1203195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha