استقامت در عمل به قانون الهی، ترس و اندوه قیامت را می‌برد

آیت‌الله جاودان گفت: طبق آیات قرآن هرکس طبق قانون الهی عمل کرده و بر آن استقامت ورزد در مقدمه قیامت همه ترس‌ها و اندوه‌ها از آنها برداشته می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد اخلاق به مناسبت ماه محرم در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: رب قانون‌گذار جهان است و انسان بر اساس قانونی که او گذاشته است رشد می‌کند.

وی افزود: خداوند در قرآن از ما می‌خواهد که طبق قانون او عمل کنیم. همه ذرات عالم هستی و جهان طبق قانون الهی حرکت می‌کنند خداوند از ما انسان‌ها هم می‌خواهد که طبق قانون او عمل کنیم.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه هر آنچه از اعضای وجود همچون چشم، گوش، زبان، افکار، دست و پا در اختیار شما است باید طبق قانون الهی عمل کند، عنوان کرد: طبق آیات قرآن هرکس قبول کند قانونگذار جهان الله است و بر آن استقامت ورزد، هیچ ترس و اندوهی برای آنان نیست. همه ترس‌ها و اندوه‌ها از آنها برداشته می‌شود.

این استاد اخلاق ادامه داد: هرکس طبق قانون الهی عمل کرده باشد هنگام مرگ فرشتگان بشارت دهنده بر آنها نازل می‌شوند و بهشت بر آنها بشارت می‌دهند.

وی با بیان اینکه در عالم آخرت همه چیز اعم از سنگ‌ریزه‌ها، آب، درخت و سایر چیزها همه زنده هستند، اظهار کرد: همه اجزای وجودی عالم آخرت زنده هستند که ما نمی‌توانیم این زنده بودن را در دنیا تصور کنیم.

آیت‌الله جاودان بیان کرد: هنگام مرگ فرشتگان بشارت بر مومنان نازل شده و می‌گویند بشارت باد بر شما بر بهشتی که پیش از این بر شما توصیف آن گذشته است. اگر مراقب همه اعضای وجودی خود باشید و بنده الهی باشید طبق قانون الهی عمل کنید به این بشارت می‌رسید.

این استاد اخلاق ادامه داد: برای سلامت جسم انسان قوانینی وجود دارد که اگر انسان آن را رعایت کند سالم خواهد ماند، بر همین اساس برای روح انسان نیز از سوی خداوند قوانینی وجود دارد، اگرکسی طبق قانون الهی ایستادگی و استقامت داشته باشد خداوند سرپرست آنها خواهد بود.

وی گفت: خداوند ولی کسانی است که ایمان آوردند یعنی کسانی که گناه نمی‌کنند. کسی که ایمان آورده زبان، چشم، گوش، دست، پا، فکر و خیال او آزاد نیست و نمی‌تواند هرآنچه دلش خواست انجام دهد. بلکه خوراک، پوشش، نگاه، شنیدار، افکار، گفتار و کردار او باید طبق قانون الهی باشد خداوند ولی چنین کسانی است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ولی انسان خدا و یا شیطان است، عنوان کرد: اگر ولی انسان خداوند باشد خداوند بر وجود او می‌افزاید، در قرآن می‌فرماید اگر شکر کنید شما را زیاد می‌کنم نه اینکه نعمت را بر شما زیاد می‌کند بلکه شما را زیاد می‌کند. آن زمان شخصیت شما رشد پیدا می‌کند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه ما در آخرت روزهای سختی در پیش داریم که به شخصیت رشد یافته نیاز است. گفت: زلزله و حوادثی در مقدمه قیامت رخ می دهد که مادر فرزند دلبسته خود را فراموش می‌کند. مادر ها در خطرات معمولی مراقب فرزندان خود هستند اما هول، ترس و خوف قیامت چنان زیاد است که مادر فرزند خود در آغوش را رها می‌کند. این حول، ترس و خوف برای کسی که قانون الهی را دقیق انجام داده نیست بلکه آنها در امنیت قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ اگر شخص مومن باشد یعنی کاملاً از گناه پرهیز کند، هر مقدار گناه انسان کمتر شود و با دقت بیشتری زندگی کند ولایت او بیشتر است. ولایت منوط به ایمان است و ایمان منوط به اعمال ما است. انسان باید به جایی برسد که در دل او چیزی نماند و گناهان باطنی را در وجود خود پاک کرده باشد. هرچه قلب و عمل انسان پاک‌تر باشد بیشتر تحت ولایت الهی قرار می‌گیرد. خون پاک مقدس امام حسین همه دستگاه یزیدی را به هم ریخت.

 

کد خبر 1203601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha