مکتب عاشورا نمادی از رویارویی حق علیه باطل است

غلامی،گفت: مکتب عاشورا نمادی از رویارویی حق علیه باطل است که برای همه طول تاریخ احیاگر امر به معروف و نهی از منکر شد.

 محمدرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به قیام مکتب عاشورا و اهمیت آن،گفت: کمترین چیزی که می‌توان از واقعه‌ی کربلا درک کرد، پافشاری و ایستادگی در برابر ظلم است.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه ،افزود: هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام چنانکه در وصیتش به محمد بن حَنَفیّه آمده است بازگرداندن جامعه اسلامی به مسیر صحیح و مبارزه با انحرافات بوده است. با این حال تشکیل حکومت، شهادت، حفظ جان و خودداری از بیعت با یزید از دیگر اهداف وی شمرده شده است.

 

وی  با اشاره به اینکه رویداد عاشورا یک واقعه ساده نیست بلکه یک مکتب، یک دانشگاه و یک کارگاه انسان‌سازی است که تا ابد در تاریخ جهان ماندگار شد،خاطر نشان کرد: امروزه جوانان ما باید مسیر زندگی امام حسین (ع) را سر لوحه‌ی زندگی خود قرار دهند و یاد بگیرند که همچون سلیمانی‌ها باید برای یک هدف درست تا پای جان ایستادگی کرد و تسلیم شمرهای زمانه نشد.

 

غلامی با بیان اینکه، عاشورا بزرگترین حادثه تاریخ در راستای امامت برای رسیدن اهداف امام و آرمان‌های بلند اسلامی تحقق پیدا کرد، تصریح کرد:حادثه‌ای که از آغاز تا انجام آن درس‌آموز و الگویی است جاودانه برای همه کسانی که بخواهند انسان باشند و راه امامان و ائمه (ع) را ادامه دهند.

 

 


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه ،در پایان گفت: ایام محرم که فرصت فوق العاده‌ای برای خدایی شدن بندگان است و باید جوانان و نوجوانان از مکتب امام حسین(ع) الگوبرداری کنند.

 

کد خبر 1203700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha