۲ تیم بهداشتی در بندر آستارا بر ذبح دام قربانی نظارت کردند

پورضرب گفت: ۲ تیم بهداشتی در بندر آستارا در قالب طرح نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت کردند.

«بهرام پورضرب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: ۲ تیم بهداشتی متشکل از یک تیم ثابت و یک تیم سیار در روزهای تاسوعا و عاشورا بر ذبح دام‌های قربانی در آستارا نظارت کردند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا با بیان‌اینکه این تیم‌ها در تمامی مناطق شهرستان انجام وظیفه کردند، افزود: در هر تیم ۲ دامپزشک بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت کردند و یک راننده نیز در تیم سیار همکاری داشت.

 

وی تصریح‌کرد: شبکه دامپزشکی بندر آستارا همچون سال‌های گذشته در راستای تامین سلامت مردم، بهداشت محیط و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار تمهیداتی را برای معاینه و بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی به صورت رایگان در ایام ماه محرم فراهم کرد.

 

پورضرب با اشاره به خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از طریق دام آلوده، گفت: شهروندان و خیران برای تهیه دام زنده برای قربانی در ماه محرم و صفر به مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: شهروندان برای اطمینان از سالم بودن گوشت تازه خریداری شده، آن را بعد از ۲۴ ساعت انجماد در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد مصرف کنند.

 

گفتنی است، مردم ولایتمدار و حسینی بندر آستارا همه ساله در ایام محرم و صفر به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به ذبح قربانی و پخش نذری می‌کنند.

کد خبر 1203801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha