۵۰ کانون فرهنگی و هنری استان ایلام  آماده خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی هستند

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه ۵۰ کانون فرهنگی و هنری استان ایلام آماده خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی هستند، گفت: کانون های مساجد استان با تمام توان و ظرفیت در سال جاری در خدمت زوار اربعین حسینی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، عصر امروز(۱۹ مرداد) در نشست ستاد اربعین حسینی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با حضور « امیر حسین خورشیدی» سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد فهمای کشور، اظهار کرد: استان ایلام پایتخت خادمان زوار اربعین حسینی است و هرساله  در ایام اربعین حسینی مردم استان ایلام در راستای استقبال و پذیرایی از  زوار عتبات عالیات با تمام توان و ظرفیت پای کار هستند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه پیش بینی می شود که قریب به ۶۵ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد کنند، گفت: در طول سال های گذشته کانون های مساجد در مسیر تردد زوار اربعین حسینی با دایر کردن موکب برای پذیرایی و استقبال از زوار سنگ تمام گذاشته اند.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان ایلام در اربعین سال جاری برنامه های ویژه ای را به صورت شبانه روزی خواهد داشت، افزود:  امسال هم در  اربعین حسینی سال جاری با حمایت و پشتیبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کشور، کانون های فرهنگی و هنری استان با تمام توان پای کار خواهند بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: برپایی خیمه های نماز برای اقامه نماز در سه وعده، توزیع بسته های فرهنگی، دایر کردن موکب های پذیرایی از زوار در مسیر تردد زوار، برپایی موکب های فرهنگی و هنری، برگزاری مراسمات ویژه زیارت اربعین حسینی و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های کانون های مساجد در ایام اربعین حسینی است.

 

حجت الاسلام چراغی پور  تصریح کرد: پذیرایی از زوار با توجه به شرایط گرمای هوا در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین حسینی، کانون های مساجد استان تلاش خواهند کرد که در سال جاری هم به بهترین نحو با توجه به استعداد و امکاناتی که در اختیار کانون های مساجد استان  داشته باشند.

 

وی بیان کرد: در شهرستان مرزی مهران نیز ۱۰ مسجد به صورت شبانه روزی بدون وقفه در ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل برای اسکان و پذیرایی از زوار برخوردار هستند و امید است بتوانیم هم در خدمت عموم مردم و هم در خدمت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام اربعین باشیم.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  ابراز کرد: تمام مواکب از اول شهریورماه سال جاری در نقاط مختلف استان دایر می شود که فعالیت های خود را در مسیر تردد زوار  را آغاز خواهند کرد و در  کشور عراق نیز نسبت به دایر کردن موکب با هماهنگی کانونهای مساجد استان اقدام خواهد شد.

 

گفتنی است در این مراسم از پوستر هشتمین دوره سوگواره علمدار کربلا با حضور « امیر حسین خورشیدی» سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد فهمای کشور و مدیران کانون های فعال در حوزه خدمات رسانی به زوار در اربعین حسینی رونمایی شد.

 

همچنین مدیران کانون های فعال در حوزه خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی نظرات، پیشنهادات و دغدغه های خود را در راستای خدمات رسانی هر چه بیشتر به زوار اربعین حسینی در سال جاری در فضایی صمیمی بیان کردند.

کد خبر 1204464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha