انیمیشن موثرترین رسانه در حوزه کودکان و نوجوان

جعفری از ساخت انیمیشن ۵۲ قسمتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: ۴۰۰ محصول جانبی برای این سریال پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع و معارفه رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز سه شنبه 25 مرداد در سالن شهید بهنام محمدی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری به همراه جمعی از مدیران کل ستادی و استان ها، کارشناسان و کارکنان کانون و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعی از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و بازیگران در این مراسم حضور داشتند.

 

بر اساس این گزارش، حامد جعفری گفت: در حوزه رسانه به یک نکته مهم توجه کنیم، نسل ما و قبل از ما بیشتر با قهرمانانی رشد کرد که محصول کشور ما نبودند. در واقع ما پرورش یافته محصولاتی بودیم که در دوره ای قهرمانانی داشتیم که برای کشور ما نبودند.

 

این تهیه کننده پویانمایی، انیمیشن را به عنوان مهمترین و موثرترین رسانه شناخته شده در حوزه کودک و نوجوان برشمرد و افزود: انیمیشن به تربیت نسل کمک می کند. مقام معظم رهبری فرمودند هدف انیمیشن سازها باید تربیت نسل پر امید و روشن بین به آینده باشد. ما حدود 7- 8 سال قبل تصمیم گرفتیم که رویکرد مجموعه خود را تغییر دهیم و سراغ کارهایی برویم که مخاطب مستقیما با آنها ارتباط برقرار کند. بر این اساس فیلم هایی مانند بچه زرنگ و فیلشاه را ساختیم.

 

وی با اشاره به ساخت انیمیشن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: انیمیشن جدیدی شامل 52 قسمت در کانون پرورش فکری در حال تولید است که 400 محصول جانبی برای آن پیش بینی شده است. در نظر داشتیم بچه ها با قهرمانانی رشد کنند که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده باشند. ما نسلی بودیم که با مرغک کانون آشنا هستیم و با محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنایی داریم، امیدواریم که این مسیر ادامه یابد تا بچه های ما به کانون به عنوان یک مجموعه اثرگذار تکیه کند.

 

بر اساس این گزارش، بهناز ضرابی زاده در این مراسم با بیان اینکه آقای دکتر علی اکبرزاده حدود یک سال و اندی تصدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده داشتند، عنوان کرد: ایشان با واژه کانونی بودن خوب آشنا هستند. کانونی بودن یعنی عشق به خدمت برای کودکان و نوجوانان. صداقت، مهربانی بی غل و غش، کوشش و از خود گذشتگی برای فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری و تلاش برای فراهم کردن امکانات لازم به منظور رشد و پرورش کودکان و نوجوانان.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان همدان خاطرنشان کرد: از آقای علی اکبرزاده سپاسگزاریم که با روحیه کانونی وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدند، هرچند که یک سال زمان کوتاهی برای انجام فعالیت های فرهنگی در سطح ملی و بین المللی است. برای آقای علی اکبرزاده تندرستی و عاقبت به خیری آرزومندیم و ورود آقای دکتر علامتی به کانون را خیر مقدم می گوییم. امیدواریم آقای دکتر علامتی با توکل به خدا و استطاعت از خون شهدا اخلاق مداری، توانمندسازی نیروهای انسانی، توجه تام به رسالت کانون به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین رشد استعدادهای هنری و ادبی را مد نظر داشته باشند.

 

گفتنی است،در این مراسم کلیپی در راستای معرفی فعالیت های کانون و مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش شد و حکم مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آقای دکتر حامد علامتی اعطا شد.

 

 

کد خبر 1206204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha