مسجد محور و سنگر اصلی جهان اسلام؛ مساجد جایگاه انقلابی خود را پیدا کرده‌اند

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مساجد محل قضاوت و داوری، محور و سنگر اصلی جهان اسلام هستند گفت: مساجد ما امروزه جایگاه انقلابی خود را پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «‌تقی روحانی» امروز(جمعه ۲۸ مرداد) در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این سومین جمعه ماه محرم الحرام ماه عزای محمد و آل محمد(ص) و در همین آغاز خطبه اول هم خودم و هم نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه توصیه و دعوت می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه خداوند متعال ستار العیوب است عنوان کرد: اینکه خداوند پوشاننده عیبهاست برای این است که ما فرصتی داشته باشیم تا از گناه برگردیم زیرا خداوند بصیر است و باید در همه حال از او شاکر باشیم.

 

روحانی عبرت گیری از واقعه عاشورا و وضعیت آن روزهای جهان اسلام را ‌برای همه عاشقان امام حسین(ع) لازم و حیاتی خواند و اذعان کرد: اگر ما فریاد یا حسین علیه السلام سر میدهیم حسینی بودن ما در جامعه باید کاملا محسوس باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه سه شهر جهان اسلام شامل مدینه‌النبی، مکه مکرمه و کوفه بعد از واقعه عاشورا دچار بلایا و مشکلات بسیار زیادی شد زیرا به سخن امام زمان خود گوش ندادند افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اگر جامعه اسلامی و شیعی اقدام به هنگام نداشته باشد فرصت را از دست می‌دهد چنانچه مصداق بارز این امر را در حادثه عاشورا شاهد بودیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خواندن زیارت عاشورا را به ویژه در ایام محرم و صفر مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه این ادعیه یکی از دلایل ماندگاری قیام کربلا شد گفت: امروز در این پنج قاره جهان و در یک گوشه جهان فریاد یا زهرا(س) یا علی(ع) و یا حسین(ع)‌ بلند است و پرچم اسلام به دست امام خامنه‌ای مد ظله العالی قرار دارد.

 

روحانی یاد و خاطره همه شهدای اسلام و مدافعان حرم را گرامی داشت و یادآور شد: رزمندگان اسلام به فرمان امام زمان خود عمل کردند و جان خود را فدا نمودند و نتیجه این شد که میبینیم در جبهه مقاومت فریاد یا حسین(ع) بلند است.

 

وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ابراز داشت: ابتدا خودم و بعد همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگانی توصیه و دعوت میکنم و باید مراقب باشیم که برخلاف رضایت خداوند متعال عملی انجام ندهیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ۳۰ مرداد روز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌های کودک‌کش را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنقدر این قضیه مهم است که وزرای کشورهای اسلامی به پیشنهاد ایران در سال ۱۳۸۱ روز جهانی مساجد را تصویب کردند.

 

روحانی رهبری انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) از سنگر مساجد را نشانگر اهمیت وافر این مکان مقدس خواند و اذعان کرد: محور و سنگر اصلی جهان اسلام مساجد هستند زیرا خداوند متعال در حدیثی قدسی می‌فرماید خانه‌های من از روی زمین مساجد هستند و باید ما قدر مساجد را بدانیم.

 

وی با بیان اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس و در دوران شیوع کرونا مساجد کشور به پایگاهی برای کمک به مردم مبدل شده بود اضافه کرد: مسجد تنها محل نماز و تلاوت قرآن کریم و مجلس ختم اموات نیست بلکه این مکان مقدس محل قضاوت و داوری، محل تبلیغات و اتاق جنگ است‌ گرچه امروز بسیاری از مساجد ما در تراز انقلاب اسلامی نیستند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: امروز به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی دیگر دشمنان و صهیونیست غاصب قادر به تکرار اعمال خود نیست زیرا اگر دست از پا خطا کند تودهنی خواهد خورد.

 

روحانی تصریح کرد: جهان اسلام امروز اهمیت مساجد را درک کرده و خدا را شکر مساجد جایگاه انقلابی خود را پیدا نموده‌اند که البته باید تلاش کنیم جایگاه مساجد بدان جا برسد که خداوند، پیغمبر اکرم(ص) و آل او انتظار دارند.

 

وی دوم شهریور آغاز هفته دولت را پیشاپیش تبریک گفت و ابراز داشت:‌ موضوع حمله به نویسنده کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی مرتد را در هفته گذشت شاهد بودیم که در رأس اخبار جهان قرار گرفت.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: سه تحلیل برای این اتفاق در رسانه‌ها نقل شده است و برخی گفتند این کار ایرانی‌هاست چون امام خمینی(ره) رسماً گفته بود باید او را پیدا کرده و بکشند در حالیکه اگر این تحلیل درست باشد نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است.

 

روحانی عنوان کرد: در تحلیل دوم گفتند که مسلمانی که ارتباطی با ایران نداشته خودش مستقلاً به سلمان رشدی مرتد حمله و به فتوای امام خمینی(ره) عمل کرده است که اگر این تحلیل درست باشد میتوان نتیجه گرفت که انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده است.

 

وی اذعان کرد: در تحلیل سوم از ماجرای حمله به نویسنده مرتد سلمان رشدی گفته شده که این کار توسط انگلیسی ها و آمریکایی‌ها طراحی و اجرا شده تا بدین سبب بهانه‌ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پیدا کنند که اگر این تحلیل درست باشد باید گفت غرب دیگر قابل اعتماد نیستند زیرا وقتی دیدند سلمان رشدی هزینه بر است به وی رحم نکردند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: این قضیه حمله به نویسنده مرتد هشداری به قاتلین سردار رشید اسلام حاج «قاسم سلیمانی» بود و مقامات آمریکایی که در این جنایت بزرگ بشری دست داشتند باید مانند سلمان رشدی مخفیانه زندگی کنند تا روزی انشاالله به تیر غیب گرفتار شوند.

کد خبر 1206978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha