رسانه ها ستون‌های اصلی تشکیل تمدن نوین اسلامی هستند

اسماعیلی گفت: یکی از مهم ترین ستون های تشکیل تمدن نوین اسلامی رسانه ها هستند و نیاز داریم رسانه‌ها در این فضا به نقش آفرینی ادامه دهند تا بتوانیم گام های بزرگ برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدمهدی اسماعیلی» شامگا امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان گلستان اظهارکرد: خوشحالم در چنین روزی در شهرستان گنبدکاووس و در استان گلستان توفیق دارم‌ مهمان شما باشم. همچنین از تاخیر در آغاز برنامه عذرخواهی می‌کنم تمایل داشتیم ساعات بیشتری صحبت‌های می‌شنیدیم اما همین میزان‌ هم برای بنده مغتنم است. بیش از ۲۲ سال است که در حوزه رسانه مسئولیت های مختلف داشتم با حوزه های مختلف کاری رسانه آشنا هستیم. ما مشکلات را شنیدیم و می دانیم و تلاش می کنیم آنها را به نحو احسن حل کنیم.  

 

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه با اشاره به موضوعات مهم در حوزه رسانه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بخش مهم در جنگ فرهنگی هستند که سال هاست در حال تجربه آن هستیم. ما در جنگ روایت ها هستیم؛ زمانی که اتفاق واحدی رخ می دهد مهم روایتی است که خبرنگار و رسانه می‌کند. روایت ها از نظر واقعی با هم تفاوت ندارند اما انگاره‌ای که رسانه و خبرنگاران ارائه می‌دهند متفاوت است. توجه به صداقت، اخلاق حرفه ای و تقید به منافع ملی است که این تمایزها را ایجاد می کند.

 

وی با تاکید براینکه بیش از هر چیزی نیازمندیم اهالی رسانه واقعیت ها را روایت کنند، خاطرنشان کرد: نمی خواهم بگویم سفیدنمایی شود اما نباید سیاه نمایی هم کرد. خیلی ها می خواهند جامعه ما را به بن بست رسیده معرفی کنند و برای آن انگاره های خود را عرضه می‌کنند. در حالیکه ما یک جامعه امیدوار، پویا و با عزم جزم برای حرکت به سمت فتح قله هاست. این تصویر امیدوار کننده از جامعه را اهالی رسانه باید به جامعه عرضه کنند.

 

اسماعیلی گفت: ماموریت رسانه ها در جهاد تبیین که رهبری حکیم و فرزانه به عنوان فریضه ما را مامور به انجام آن کردند، بازنمایی واقعیت های جامعه است. هیچ کسی منکر مشکلات نیست امروز در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی مشکلاتی داریم اما اراده بزرگی که در ملت ایران پدید امده همه مشکلات را حل می کند و موانع را بر می دارد.

 

وی افزود: ملتی که انقلابی به آن عظمت ایجاد کردند و ۴۴ سال از آرمان ها و اهداف خود قهرمانانه دفاع کردند را باید تحسین کرد. 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در موضوع خبر و رسانه به دنبال این هستیم که با چنین اصحاب و جماعتی این راه سخت را طی کنیم. در خصوص مسائلی که وجود دارد موضوعات مکرری مطرح شد . دهه ها بود بحث تشکیل نظام جامع رسانه و روزنامه نگاری مورد مطالبه بود و دولت های مختلف آن را طرح کردند اما کار به انجام نرسید. ما در دولت مردمی بدون هیاهو در چند کارگروه این موضوع راجلو بردیم و اکنون در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب نهایی رسیده و پس از آن در مجلس طرح و تصویب خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: همه اهالی رسانه در نظام جدید حقوق روشن خواهد داشت و همه آنان از حداقل های یک شغل برخوردار خواهند شد. امروز شرمنده هستیم بخشی از جامعه خبری درگیر مشکلات پیش پا افتاده ای است و نمی تواند حداقل ها را تامین کند. در دولت بسته های حمایتی خوبی پیش بینی شد و سه چهار بسته را تاکنون رونمایی کردیم. 

 

اسماعیلی درباره مشکل مسکن خبرنگاران گفت: مسکن خبرنگاران با وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنیم. در سایر موضوعات نیز تسهیلات ویژه پیش بینی کردیم و این عزم در همه بخش‌های دولت عزم هست.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت یک مجموعه همدل و منسجم در همه بخش ها و در سطح استانداری ها دارد که همه خود را سرباز نظام و رهبری می دانند و با افتخار در رفع مشکلات قدم بر می دارند و خود را تابع فرامینی می دانند که نظام اسلامی تعیین کرده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مهم ترین ستون های تشکیل تمدن نوین اسلامی رسانه ها هستند و نیاز داریم رسانه‌ها در این فضا به نقش آفرینی ادامه دهند تا بتوانیم گام های بزرگ برداریم.

 

وی تاکید کرد: خود را موظف به حمایت و پاسخگویی می دانیم و نیاز داریم به خبرنگاران به عنوان افسران جهاد تبیین در این مسیر گام بردارند تا انقلاب دچار تحریف نشود.

 

اسماعیلی ادامه دهد: روزی که دولت را تحویل گرفتیم بالای ۷۰۰ نفر فوتی های کرونا بود و قطعی های گسترده برق را در شهرها  داشتیم و مشکلات بسیاری بود که دولت شب و روزش را برای حل مشکلات به کار گرفته است.

 

وی گفت: قبل از پایان یکسالگی دولت، رئیس جمهور ۳۱ سفر استانی انجام داد. روایت درست یک ذهنیت را در مردم ایجاد کرد و روایت نادرست ناامیدی ها را افزایش می دهد. ما خود را موظف به پاسخگویی می دانیم و انتظار داریم جامعه رسانه ای ما را همراهی کند.

 

 

کد خبر 1207018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha