فضای مجازی، حضور جوانان را در مساجد کمرنگ کرده است

عضو هیئت امنای مسجد جامع شیروان گفت: فضای مجازی حضور گسترده و سابق مردم و خصوصا جوانان که قبلا در مساجد فعالیت بسیاری داشتند را کمرنگ کرده است.

«سید محمد رحیم زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: مردم و جوانان قبلا حضور پر رنگی در مساجد داشتند ولی با ورود فضای مجازی آنان نسبت به قبل دلسرد شده اند که در تلاش هستیم با برگزاری مسابقات قرآنی، دعوت از سخنرانان و اساتید کشوری، برنامه های فرهنگی و مذهبی و اهدای جوایز زمینه جذب و حضور گسترده آنان را فراهم کنیم تا عمران معنوی مساجد تقویت شود.

 

عضو هیئت امنای مسجد جامع شیروان عنوان کرد: حضور مردم در مسجد و به دنبال آن اقدامات فرهنگی، دینی و مذهبی تاثیر به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و سایر موارد جامعه دارد و جایگاه خوبی را برای تربیت نسل جدید و علاقه مندی آنان به این حوزه فراهم می کند، باید جوانان را ترغیب به فضای مساجد و کارهای مثبت و سازنده شهر کرد.

 

رحیم زاده خاطرنشان کرد: اخلاق خوب هیئت امنا و خادمان مساجد در ترغیب و انگیزه جوانان برای حضور در مساجد بی تاثیر نیست و مسجد جامع از این موضوع مستثنی نیست و همیشه با روی گشاده پذیرای سوالات جوانان در تمام زمینه ها و فعالیت در این حوزه است و فضای خوبی برای آنان در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به قدمت مسجد جامع و قرار گرفتن آن در مرکز شهر، میدان انقلاب تصریح کرد: با توجه به تردد زائرین و استراحت آنان هر روز صبح نماز جماعت در مسجد برگزار می شود و بعد آن صرف صبحانه با حضور فعالان مسجد، نمازگزاران و تعدادی از مسافران گذری صورت می گیرد و تاکنون به مناسبت های مختلف برنامه های خوبی از سوی مسجد برای مردم برگزار شده است.

 

به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، هفته جهانی مسجد از سی ام مردادماه برابر با 21 اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، آغاز می شود.

کد خبر 1207186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha