تلاش رسانه های غربی جهت ایجاد مشروعیت زدایی و اعتمادزدایی در جامعه

خلجی با بیان اینکه رسانه های غربی به دنبال ایجاد ناامیدسازی، مشروعیت زدایی و اعتمادزدایی در جامعه هستند، گفت: جمهوری اسلامی امروز در یک جنگ ترکیبی قرار دارد و مهم ترین وظیفه ای که در این جنگ نامرئی برعهده داریم پرداختن به بحث امیدآفرینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سپهر خلجی» امروز (29 مرداد) در گردهمایی روحانیون و مبلغان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: «جهاد تبیین» امروز از مهم ترین وظایف محسوب می شود چرا که از طریق روشنگری و تبیین مسائل مختلف می توان اذهان عمومی را آرام سازیم.

 

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه عصر امروز به عصر انسان رسانه مشهور شده است، گفت: تولید محتوا و زیست مجازی سرعت بالایی پیدا کرده است و متاسفانه شاهد کمرنگ شدن دروازبان خبری و اطلاعاتی در جامعه هستیم و مهم ترین وظیفه راهبردی که بر عهده داریم این است به مدیریت این فضا و پیام ها و روایات بپردازیم.

 

وی بیان کرد: اکنون در دوره رسانه قرار داریم و یک رسانه می تواند باعث ایجاد ادراک مختلفی بین مردم شود و احساس نشاط و یا غلبه رکود و سرخوردگی، احساس امید به آینده و یا ناامیدی از شرایط، احساس غرور و عزت و یا سرافکندگی و شرمساری اجتماعی و احساس پیشرفت و یا عقب ماندگی را به جامعه القا کند.

 

خلجی با اشاره به اینکه رسانه یک ابزار قوی و اثرگذار بر افکار است، افزود: رسانه می تواند باعث تغییر نگرش و اذهان مخاطبان شود و بر روی موضوعاتی همچون اختلال و خطا در دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیران، وارونگی افکار عمومی، تضعیف و زوال سرمایه اجتماعی اثر بگذارد.

 

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در خصوص رسانه های غرب عنوان کرد: رسانه های غربی به دنبال مشروعیت زدایی، اعتبارزدایی، اعتمادزدایی و ناامیدسازی در نظام جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل از رسانه در غرب به عنوان یک وسیله و ابزار برای اثرگذاری بر جوامع استفاده می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه یک تیغ دو لبه است، ادامه داد: رسانه گاهی می تواند با تبیین مسائل مختلف سبب اطمینان بخشی و بصیرت افزایی در جامعه شود و گاهی می تواند التهاب آفرینی کند و سبب امنیت روانی، شبهه افکنی و ناامیدسازی شود.

 

خلجی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در معرض جنگ ترکیبی و شناختی قرار دارد، افزود: یک پایه این جنگ مرتبط با رسانه است و این جنگ یک نوع نبرد نامرئی محسوب می شود که اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه را مورد حمله قرار می دهد.

 

عضو شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: امروز مهم ترین وظیفه ای که جهت مقابله در مقابل این جنگ نامرئی برعهده داریم پرداختن به بحث امیدآفرینی در جامعه است و سازمان رسانه ای کشور نباید اجازه دهد تا امنیت روانی مردم از بین برود.

 

وی در پایان با بیان اینکه نشانه های امید در گوشه گوشه کشور باید برجسته شود، گفت: مدیران به ویژه روحانیون و طلاب باید در بیان مطالب و موضع‌گیری‌ها کمال دقت را داشته باشند.

 

 

کد خبر 1207290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha